تبیان، دستیار زندگی
هیلاری کلینتون در عراق، سوریه و لیبی و هر جایی که وارد شد، فاجعه ایجاد کرد، وی زمینه را برای قدرت گرفتن ایران فراهم و با ایجاد خلاء به شکل گیری گروه داعش کمک کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرزوی داعش، پیروزی کلینتون است!

هیلاری کلینتون در عراق، سوریه و لیبی و هر جایی که وارد شد،  فاجعه ایجاد کرد، وی زمینه را برای قدرت گرفتن ایران فراهم و با ایجاد خلاء به شکل گیری گروه داعش کمک کرد.

بخش سیاست تبیان

داعش، اخبار داعش، جنایات داعش، انتخابات، نتیجه انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران، ترامپ در آخرین سخنرانی حود گفت : من برای احقاق حقوق همه شهروندان و همه کارگران در نیومکزیکو خواهم جنگید. من برای بازگرداندن شغل ها، ایجاد امنیت در جامعه و ایجاد دولتی صادق تلاش خواهم کرد. همه مردم آمریکا از اقدامات دولت قبلی ناراضی هستند؛ از قراردادهایی که با ایران امضا شد، شغل هایی که از آمریکا خارج شد. ارتش که اگرچه نیروها و نفرات فوق العاده ای در آن هستند، ساختار آن به شدت تضعیف شده است.

نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا کشور  افزود: ما از مدتها قبل بازنده بوده است اما از این پس پیروزی های خود را از سر خواهد گرفت. سیاستمداران ناتوان و سیاستمدارانی که تنها به فکر منافع خود و گروه های حامی خود بوده اند ضربات فراوانی به مردم زده اند.

ترامپ اضافه کرد: همه ما از مشکلات حقوقی رو به افزایش هیلاری کلینتون آگاه هستیم. او این مشکلات را با مجموعه ای از تخلفات عمدی، برنامه ریزی شده و آگاهانه خود این مشکلات را ایجاد کرد. در این میان هیلاری قربانی نشد بلکه شما مردم قربانی یک نظام فاسد شده اید. این آخرین فرصت شما برای جلوگیری از این زیان است. اگر از آن استفاده نکنید تا چهار سال آینده موقعیتی برای جبران آن وجود نخواهد داشت. این (مسئله ایمیل های کلینتون) بزرگترین رسوایی آمریکا پس از واترگیت است.

وی با اشاره به نامناسب بودن وضع داخلی آمریکا گفت: هم اکنون 70 میلیون زن و کودک آمریکایی در فقر زندگی می کنند یا در آستانه فقر هستند. 43 درصد از کودکان مدرسه ای سیاهپوست در فقر زندگی می کنند. 34 درصد از کودکان مدرسه ای اسپانیایی تبار در فقر به سر می برند. این آمار در آمریکا غیر قابل قبول است. من به عنوان رئیس جمهور شما به فقیرترین جوامع رفته و برنامه احیای ملی را آغاز خواهم کرد.

نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا در اظهاراتی در انتقاد از رقیب دموکرات خود اعلام کرد: هیلاری به دنبال توافق جدیدی است (تی تی پی) که تعداد فراوان دیگری از شغل های مردم آمریکا را با خود خواهد برد. البته این را بگویم که قرارداد تی تی پی هرچه باشد به اندازه توافق «نفتا» افتضاح نخواهد بود زیرا هیچ چیز نمی تواند بدتر از نفتا باشد.
ترامپ اضافه کرد جلوی امضای این قرارداد را می گیرد، مفاد قرارداد نفتا را اصلاح می کند و در برابر چین و سوء استفاده های این کشور از تغییر مصنوعی ارزش واحد پول خود خواهد ایستاد.

وی گفت: من روابط خوبی با چین دارم آنها در جهت منافع خود گام برمی دارند اما مشکل این است که سیاستمداران ما هیچ اقدامی برای جلوگیری از اینکار بر نمی دارند.

نامزد انتخابات آتی آمریکا در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد: یک کشور برای ثروتمند شدن به امنیت هم نیاز دارد. تخلفات و جرائم همراه با خشونت در آلبوکرکی سال گذشته 53 درصد افزایش یافت. یکی از عوامل مهم این اتفاق آن است که مواد مخدر به آسانی وارد نیومکزیکو می شود. پس ما دیوار را در مرز می سازیم تا جلوی این روند گرفته شود. من از نیروهای امنیتی برای کاهش جرائم در نیومکزیکو حمایت خواهم کرد.

وی افزود: در این میان هیلاری کلینتون قصد دارد تعداد آوارگان سوری را که به کشور ما می آیند 550 هزار نفر افزایش دهد. برنامه مهاجرتی هیلاری به معنای ورود چند نسل «تروریسم، افراطی گری و بنیادگرایی» به مدارس و جوامع شما خواهد بود. ما پس از پیروزی در انتخابات برنامه پذیرش آوارگان سوری را متوقف خواهیم کرد؛ زیرا چاره دیگری نداریم. ما اجازه ورود تروریسم را به خاک خود نخواهیم داد.

نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا: هیلاری سیاست مرزهای باز را وعده داده است و دفاتر مهاجرتی هشدار داده اند که برنامه هیلاری «افراطی ترین پیشنهاد مهاجرتی» است که تاکنون مطرح شده است. آنها همچنین هشدار داده اند این برنامه باعث از دست رفتن جان هزاران آمریکایی بی گناه و ایجاد سیلی غیر قابل کنترل از مهاجران غیر قانونی در مرزها خواهد شد. بزهکاری و از دست رفتن شغل ها نیز به میزان فراوان رخ خواهد داد.

ترامپ در ادامه اذعان کرد: ما همچنین ارتش ضعیف شده را  تقویت می کنیم  و از کهنه سربازان حمایت خواهیم کرد. رفتار با کهنه سربازان تاکنون مناسب نبوده است. آیا می دانید روزانه 22 مورد خودکشی در میان کهنه سربازان رخ می دهد. ما این وضع را اصلاح خواهیم کرد.


وی بر بازسازی و  تقویت نیروی هوایی این کشور تاکید و بار دیگر اوباما و هیلاری کلینتون را مسئول شکل گیری گروه داعش معرفی کرد.

نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات آمریکا در ادامه اظهاراتش گفت: هیلاری کلینتون در عراق، سوریه و لیبی و هر جایی که وارد شد،  فاجعه ایجاد کرد. وی زمینه را برای قدرت گرفتن ایران فراهم و با ایجاد خلاء به شکل گیری گروه داعش کمک کرد. شما می َدانید من درباره موصل هم صحبت کرده ام. این منطقه در اختیار ما بود تا زمانی که باراک اوباما و هیلاری کلینتون تصمیم گرفتند از عراق خارج شوند و  در آن  زمان  آنها موصل را تصرف کردند و ما اکنون دوباره برای بازپس گیری موصل می جنگیم.

ترامپ افزود: ما در جبهه های مختلفی می جنگیم  و باید هوشیار و جدی باشیم. ما باید داعش را نابود کنیم اما باید بعد  از آن بازسازی کشورمان را شروع کنیم. ما شش تریلیون دلار در  منطقه خاورمیانه  هزینه می کنیم ما با این  مبلغ می توانیم کشورمان  را دو بار  بازسازی کنیم. ما در حالی این مبلغ را در خاورمیانه هزینه می کنیم که این منطقه خارج از دیدگاه مورد نظر ما در حال شکل گیری است.

وی گفت ما هرگز نباید وارد  عراق می شدیم، اما در عین حال نباید اوباما نیروهای ما را از عراق خارج می کرد. اقدام اوباما مبنی بر خروج از عراق خلائی را ایجاد کرد که در این خلا گروه داعش تشکیل شد. اکنون هم شاهد هستیم که هیلاری کلینتون درباره نابودی داعش صحبت می کند. هیلاری کلینتون از کم ترین  امکان برای نابودی داعش برخوردار است. بزرگ ترین رویای داعش این است که هیلاری  کلینتون به ریاست جمهوری آمریکا برسد.

نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا اضافه کرد: گروه داعش ابتدا از یک هسته کوچک شروع شد و به سرعت در خلائی که ایجاد شده بود ، رشد کرد. در حال حاضر داعش در سی و دو کشور جهان حضور دارد. هیلاری کلینتون می توانست گروه داعش را متوقف کندف اما این کار را نکرد اما من این کار را می کنم. هیلاری و دوستانش ما را به این جنگ ها کشانده اند و این جنگ ها باعث شده اند که امنیت ما کاهش بیابد و مرزهای ما ناامن تر شوند. آنها فرصت های شغلی ما را به خارج از آمریکا منتقل کرده اند. من خطاب به همه آمریکایی ها می گویم اکنون زمان رهبری جدید و هوشمندانه است.

منبع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .