تبیان، دستیار زندگی
هد سخنگوی آیت‌الله‌ سیستانی اظهار داشت: مرجعیت شیعه از تشكیل یك كمیته مستقل كه لیستی واحد برای حضور در عرصه انتخابات ارائه كند، حمایت می‌كند. حامد خفاف، سخنگوی آیت‌الله علی سیستانی، در مراسمی در نجف گفت: كمیته مستقل كمیته‌ای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرجعیت شیعه، در انتخابات عراق لیست می‌دهد

سخنگوی آیت‌الله‌ سیستانی اظهار داشت: مرجعیت شیعه از تشكیل یك كمیته مستقل كه لیستی واحد برای حضور در عرصه انتخابات ارائه كند، حمایت می‌كند.
حامد خفاف، سخنگوی آیت‌الله علی سیستانی، در مراسمی در نجف گفت: كمیته مستقل كمیته‌ای است كه به منظور كمك به همه گروه‌هایی است كه خواهان داشتن یك لیست واحد برای شركت در انتخابات آینده عراق هستند و این لیست باید اعتماد مرجعیت را نیز در بر داشته باشد.
وی افزود: احزاب عراق باید در چارچوب قانون نسبی كه برای آنها تعیین شده است، در انتخابات شركت كنند.
اما این قانون برای كشورهایی مناسب است كه دارای احزاب اصیل هستند.
خفاف ادامه داد: مرجعیت، از این قانون حمایت نمی‌كند، اما در عین حال، اما موضع‌گیری فعلی آیت‌الله سیستانی بر این اساس است كه هیچ جایگزینی برای مشاركت فعال مردم وجود ندارد؛ اگر چه ما می‌دانیم كه در سایه چنین نظام انتخاباتی نمی‌توان به یك مجلس ایده‌آل برسیم. وی تأكید كرد كه آیت‌الله سیستانی در زمان انتخابات برای انتخاب نمایندگان واقعی مردم به خیابان خواهد رفت (و در انتخابات به صورت علنی شركت می‌كنند).
مرجعیت شیعه شنبه هفته گذشته از شهروندان عراقی خواست تا به منظور شركت در انتخابات در لیست رأی‌دهندگان ثبت نام كنند.