تبیان، دستیار زندگی
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در اوایل انقلاب و آغاز دفاع مقدس، خلبانان ما راحت می توانستند از کشور بروند، اما ماندند و مردانه ایستادند و با ولایتمداری و اعتقادات خود، خون شان را برای انقلاب اسلامی دادند و شهداء سرمایه های معنوی هوانیروز
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین شهید هوانیروز کیست؟

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در اوایل انقلاب و آغاز دفاع مقدس، خلبانان ما راحت می‌توانستند از کشور بروند، اما ماندند و مردانه ایستادند و با ولایتمداری و اعتقادات خود، خون‌شان را برای انقلاب اسلامی دادند و شهداء سرمایه‌های معنوی هوانیروز هستند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
title

«امیرسرتیپ هوشنگ یاری» که در نخستین یادواره ۴۴ شهید هوانیروز در استان کرمان سخن می‌گفت توضیح داد: ۲۶۶ شهید در هوانیروز داریم که ۴۴ شهید این حوزه مربوط به قبل از دفاع مقدس است و بعد از جنگ، ۲۲۲ شهید در هوانیروز تقدیم کرده‌ایم که دیدار با خانواده برخی از شهدا بیش از یک‌بار صورت گرفته است. کارهای جهادی، آموزش خلبانان، تعمیر و نگهداری تجهیزات، مبارزه با اشرار و قاچاقچیان جزو اولویت‌های ما است.
وی خاطرنشان کرد: اما این اولویت‌ها باعث نشده هوانیروز از مسائل فرهنگی جدا باشد و در راستای امور فرهنگی در چهار سال گذشته ۲۹۹ مورد دیدار با خانواده شهداء داشته‌ایم.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در سال ۹۱ یادواره شهدای هوانیروز را در ارومیه برگزار کرده‌ایم بیان کرد: در مهرماه امسال نیز در دهلران یادواره شهدا برگزار شد و طی چهار سال گذشته یادواره‌های بسیاری در شهرهای مختلف برای شهدای هوانیروز برگزار شده است. بی شک اگر امام راحل فرهنگ شهادت را احیاء نمی‌کردند و بعد از آن مقام معظم رهبری آن را ادامه نمی‌دادند، شهدای ما نیز یکی دو سال بعد از جنگ فراموش می‌شدند. شهداء، برکات هوانیروز هستند که در موفقیت‌های ما در گذشته و آینده تاثیرگذار بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۶ نفر از شهدای هوانیروز کرمان، خلبان بوده‌اند گفت: ۱۱ نفر افراد فنی و هفت نفر سرباز نیز جزو این آمار هستند. سه نفر از این شهدای بزرگوار قبل از آغاز جنگ تحمیلی شهید شده‌اند که اولین شهید هوانیروز یعنی شهید «محمدرضا وجدانی» از کرمان است. در اوایل انقلاب و آغاز دفاع مقدس خلبانان ما راحت می‌توانستند از کشور بروند، اما ماندند و مردانه ایستادند و با ولایت مداری و اعتقادات خود، خونشان را برای انقلاب اسلامی دادند و شهداء سرمایه های معنوی هوانیروز هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت امروز هوانیروز بسیار خوب است و در تک تک مناطق کشور هر روز پرواز داریم و مطمئن باشید هر لحظه ای که سلسله مراتب اجازه داده و نیاز باشد، مستقر می‌شویم.
منبع: ایسنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .