تبیان، دستیار زندگی
منابع سوری تاکید کردند در حال حاضر نیروهای ارتش سوریه زمام امور را در غرب حلب کاملا در اختیار دارند و اکثر بخش هایی را که طی دو روز اخیر از دست داده بودند، از تروریست های تکفیری بازپس گرفتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتش سوریه "منیان" را پس گرفت

منابع سوری تاکید کردند در حال حاضر نیروهای ارتش سوریه زمام امور را در غرب حلب کاملا در اختیار دارند و اکثر بخش هایی را که طی دو روز اخیر از دست داده بودند، از تروریست های تکفیری بازپس گرفتند.

بخش سیاست تبیان

ارتش، سوریه، ارتش سوریه، جنگ، بحران سوریه، داعش، اخبار داعش، تروریست، تروریست های تکفیری

نیروهای ارتش سوریه در پاسخ دادن به تجاوزات گروه های تروریستی در غرب حلب درنگ نکردند و با یک ضد حمله سریع، کنترل اوضاع را به دست گرفته و بیشتر بخش هایی را که طی دو روز گذشته در حملات گسترده تروریست های تکفیری از دست داده بودند، بازپس گرفتند.

یک منبع نظامی رسمی گفت یگان های ارتش سوریه با همکاری نیروهای پشتیبان از چندین محور جنوب و غرب حلب به تروریست ها حمله کردند و به طور کامل شهرک منیان را از لوث تروریست ها پاکسازی کرده و گروه های تروریستی را که به برخی ساختمان ها در منطقه ضاحیه الاسد رخنه کرده بودند، در محاصره قرار داده و خسارت ها و تلفات سنگین به آنها وارد کردند، همچنین در این عملیات، هشت تروریست جیش الفتح دستگیر شدند.

نیروهای ارتش یک دستگاه تانک تروریست ها را با موشک هدایت شونده در جنوب ضاحیه الاسد منهدم کردند و یک خودروی بمب گذاری شده تروریست ها در پروژه مسکونی 1070 پیش از رسیدن به مواضع ارتش منهدم شد که به هلاکت شمار زیادی از تروریست های مهاجم منجر شد.

خبرنگار تسنیم به نقل از منابع میدانی گزارش داد در حال حاضر عملیات ارتش سوریه بر منطقه ضاحیه الاسد متمرکز است تا بخش هایی را که در این منطقه از دست داد، بازپس بگیرد، ارتش سوریه در حال حاضر بر هفتاد درصد این منطقه مسلط شده اند.

از سوی دیگر ارتش سوریه حمله گروه های تروریستی به پروژه سه هزار دستگاه را دفع کردند، تروریست ها خودروی بمب گذاری شده را در ورودی منطقه منفجر کرده بودند، گروه های تروریستی با هدف ایجاد شکاف بر این محور متمرکز شدند تا بتوانند به ساختمان های مسکونی رخنه کرده و راه ارتباطاتی به آکادمی نظامی در غرب حلب را ببندند.

نیروهای ارتش همچنین یک دستگاه تانک تروریست ها را با موشک هدایت شونده در جنوب ضاحیه الاسد منهدم کردند، همچنین یک خودروی بمب گذاری شده تروریست ها در پروژه مسکونی 1070 پیش از رسیدن به مواضع ارتش منهدم شد که به هلاکت شمار زیادی از تروریست های مهاجم منجر شد.

جنگنده های ارتش سوریه هم خطوط کمک رسانی به گروه های تروریستی از سمت حومه ادلب را هدف قرار داده اند، اخباری هم رسیده مبنی بر اینکه سرکردگان گروه های تروریستی به نیروهای خود در حومه ادلب و حومه غربی حلب با هدف کمک به تروریست ها در داخل ضاحیه الاسد آماده باش داده تا مانع کنترل کامل آن توسط ارتش شوند، زیرا بازپس گیری ضاحیه الاسد به معنای این است که امور برای تروریست ها به نقطه صفر بازگشته با توجه به این که آنها تجاوزات جدید خود به حلب را با نام ادعایی حماسه بزرگ حلب از روز جمعه آغاز کرده اند و آنچه تا کنون به دست آورده اند، نمی توان به عنوان پیروزی قلمداد کرد، زیرا آنها تنها توانسته اند رخنه ای به منطقه ضاحیه الاسد ایجاد کرده و تمام حملاتشان در تمام محورهای جبهه غربی حلب شکست خورده است.


منبع :خبرگزاری تسنیم