تبیان، دستیار زندگی
٤٠ سنگر دوران دفاع مقدس در یادمان شهدای دشت ذوالفقاریه بازسازی می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

٤٠ سنگر در ذوالفقاریه

٤٠ سنگر دوران دفاع مقدس در یادمان شهدای دشت ذوالفقاریه بازسازی می شود.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
سنگر

مسئول یادمان شهدای دشت ذوالفقاری آبادان گفت: یکی از ویژگی های یادمان شهدای دشت ذوالفقاری این است که 40 سنگر از سنگرهای دوران دفاع مقدس بازسازی شده و هرکدام از این سنگر ها با نام یکی از اقشار که در جبهه این منطقه حضور داشته اند مزین شده است.
قاسم صادقی، مسئول یادمان شهدای دشت ذوالفقاری آبادان در مورد این یادمان گفت: یکی از  مناطق عملیاتی دفاع مقدس که مغفول مانده بود یادمان شهدای دشت ذوالفقاری آبادان است به همین خاطر در سال 92 تصمیم به ساخت این یادمان گرفتیم و در ابتدای کار خانواده های شهدای این منطقه همراه شدند و پس از چندی سردار کاظمینی، سردار فدوی و سردار سلیمانی، مسئول اردویی راهیان نور هم همت زیادی در ساخت یادمان داشتند.
وی افزود: با پیشرفت یادمان و با هماهنگی های صورت گرفته با بنیاد حفظ آثار در خرداد ماه امسال یادمان شهدای دشت ذوالفقاری آبادان تصویب شد و با وجود عدم تکمیل صددرصدی پروژه 10 هزار نفر از یادمان زیارت کردند.
صادقی اظهار کرد: یکی از دغدغه های من این است که نباید بازدید از مناطق عملیاتی به خصوص یادمان دشت ذوالفقاری به ایام خاصی موکول شود بلکه باید در تمام فصول این یادمان ها مورد توجه قرار گیرند.
وی اضافه کرد: در جلسه ای خدمت سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران رسیدم و گزارش کار یادمان را ارائه دادم وی با استقبال از ساخت و تکمیل یادمان کمک های بسیار خوبی کرد.
صادقی در پایان با بیان اینکه یکی از ویژگی های یادمان شهدای دشت ذو الفقاری حضور زائرین به مدت یک شب در یادمان است، اظهار کرد: در یادمان شهدای دشت ذو الفقاری 40 سنگر از سنگرهای دوران دفاع مقدس بازسازی شده و هر کدام از این سنگرها با نام یکی از اقشار که در این منطقه حضور داشته اند مزین شده است.


منبع: ایکنا