تبیان، دستیار زندگی
داستان «سیانور» درامی عاشقانه است و ما به دنبال احیای یک گونه در حال انقراض در سینما بوده ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«سیانور» احیاءکننده یک گونه تاریخی در حال انقراض بود

داستان «سیانور» درامی عاشقانه است و ما به دنبال احیای یک گونه در حال انقراض در سینما بوده‌ایم.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
title

بهروز شعیبی کارگردان سینما و تلویزیون که این روز ها تازه ترین اثر سینمایی اش «سیانور» بر پرده نقره ای سینماها به نمایش در آمده است در خصوص ساخت این اثر گفت: از این بابت که در این روزها «سیانور» در حال اکران است خدا را شکر می‌کنم. زمانی که ما قصد ساختن این فیلم را داشتیم طبق تجربه‌هایی که از فیلم «دهلیز» و سریال «پرده نشین» به دست آوردیم، خودمان را جای بیننده این کار قرار دادیم تا داستان را از تمام زوایا بررسی کنیم و جذابیت داستان را بالا ببریم. «سیانور» یک دوره تاریخی را در سینما روایت می‌کند.

وی در ادامه در مورد دغدغه‌اش نسبت به ساخت این فیلم افزود: وقتی فیلم نامه اولیه «سیانور» نوشته مسعود احمدیان را خواندم متوجه شدم که وقایع تاریخی آن را نمی‌شناسم. از آن به بعد دغدغه‌ام شد تا فضای آن بخش تاریخ معاصر را روایت کنم. 

شعیبی در مورد اینکه چقدر در «سیانور» تلاش شده تا تاریخ معاصر بدون قضاوت روایت شود، خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما بر این بوده است که بدون قضاوت و پیش داوری به قصه بپردازیم. روایت آن دوران در کتاب‌ها و کارهای تحقیقی فراوان است اما در سینما به ندرت به آن پرداخته شده است.

این کارگردان که خود علاوه بر کارگردانی «سیانور»، در این فیلم بازی هم می‌کند، اظهار داشت: تمام تلاش ما این بوده است که تمام اعضای خانواده بتوانند با این فیلم ارتباط برقرار کنند. داستان «سیانور» درامی عاشقانه است و ما به دنبال احیای یک گونه در حال انقراض در سینما بوده‌ایم و فکر می‌کنم فضای تاریخ معاصر کمک کند به این فضای عاشقانه.

منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .