تبیان، دستیار زندگی
دم سید صدرالدین قبانچی، نماینده مجلس اعلای انقلاب اسلامی در نجف درباره انتخابات آینده عراق گفت: انتخابات باید بین مردم عراق فرهنگ‌سازی شود. حجت الاسلام قبانچی امام جمعه نجف و نماینده مجلس اعلا در این شهر طی سخنانی تصریح كرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرهنگ سازى انتخابات در بین مردم

سید صدرالدین قبانچی، نماینده مجلس اعلای انقلاب اسلامی در نجف درباره انتخابات آینده عراق گفت: انتخابات باید بین مردم عراق فرهنگ‌سازی شود.

حجت الاسلام قبانچی امام جمعه نجف و نماینده مجلس اعلا در این شهر طی سخنانی تصریح كرد: اگر می‌خواهیم انتخابات در كشور به خوبی برگزار شود و نتایج درخشانی داشته باشد باید این امر بین مردم كشور بصورت فرهنگی سیاسی درآید و شهروندان با آن بیگانه نباشند.
وی بر نقش موسسات دینی و فرهنگی كشور در زمینه اطلاع‌رسانی درباره انتخابات تأكید كرد و گفت: مؤسسات و نهادهای دینی و حتی بین‌المللی باید به مردم و شهروندان آگاهی انتخاباتی بدهند و آنها را نسبت به شرایط كنونی كشور مطلع كنند.
صدرالدین قبانچی خاطر نشان كرد: این روزها علما و بزرگان دینی نیز مسئولیت بزرگی دارند و باید با استفاده از موقعیت حساس خود زمینه حضور آگاهانه مردم را در انتخابات فراهم كنند و آنان را به ثبت‌نام برای شركت در انتخابات مطابق نظر مرجعیت ترغیب كنند.
منبع : روزنامه صوت‌العراق