تبیان، دستیار زندگی
شکستن شیشه یکی از ویترین های بخش تالار سلجوقی موزه دوران اسلامی موزه ملی در روز شنبه ، سبب آسیب دیدن دو شی سفالینه متعلق به این دوران شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویترین های موزه ملی درصورت وصول بودجه تغییر می کند

شکستن شیشه یکی از ویترین های بخش تالار سلجوقی موزه دوران اسلامی موزه ملی در روز شنبه ، سبب آسیب دیدن دو شی سفالینه متعلق به این دوران شد.

بخش ورزشی تبیان
جبرییل نوکنده

جبرییل نوکنده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: پیشتر هر دو شی آسیب دیده نیز مرمت شده بودند و برای دومین بار است که این دو شی برای مرمت به کارگاه انتقال یافته اند.
وی ادامه داد: کارشناسان فنی ویترین ها از محل حادثه بازدید کرده اند و جلسه ای تشکیل شده تا یکبار دیگر به طور کامل مجموعه ویترین های موجود، مورد ارزیابی فنی قرار گیرند.
نوکنده در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه کارشناسان در گذشته هم نسبت به غیراستاندارد بودن ویترین ها هشدار داده بودند، گفت: فراموش نکنیم که سفارش، تهیه و تعبیه این ویترین ها که موجب بازگشایی موزه دوران اسلامی شد، در دوره تحریم ها بود و پس از راه اندازی دوباره این موزه، کاستی ها را به دولت گزارش و برای تغییر ویترین ها درخواست بودجه کرده ایم.
وی افزود: بر اساس مصوبه سازمان برنامه و بودجه، از محل تخصیص ردیف بودجه مستقل موزه ملی، قرار بوده در سال جاری بودجه لازم برای تغییر و به سازی ویترین ها به موزه ملی داده شود که هنوز پس از گذشت 6 ماه، هیچ بودجه ای برای این منظور دریافت نکرده ایم.
مدیر موزه ملی گفت: درصورت وصول بودجه، تصمیم داریم تا مجموع ویترین های موزه ایران باستان را تغییر دهیم.
وی در پاسخ به این پرسش که در صورت تخصیص بودجه ها اصلاح و تغییر ویترین ها توسط شرکت ایرانی انجام خواهد شد یا شرکت خارجی، تصریح کرد: تاکید وجود دارد تا برای انجام این تغییر از توان داخلی استفاده شود، با این حال نظر کارشناسان فنی در این باره تاثیرگذار خواهد بود.
در موزه ملی ایران به عنوان بزرگترین و مهم ترین موزه کشور، بیشترین یافته های باستان شناسی حاصل از کاوش های علمی از دوران پارینه سنگی تا اسلامی در قالب دو موزه «ایران باستان» و «دوران اسلامی» به نمایش درآمده است.


منبع :ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .