تبیان، دستیار زندگی
گل سرنوشت ساز و 3 امتیازی مهدی طارمی مقابل صنعت نفت آبادان، تعداد گل های زده شده توسط این مهاجم بوشهری برای پرسپولیس را به عدد 28 رساند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

3 گل تا یک رکورد جدید در پرسپولیس

گل سرنوشت ساز و 3 امتیازی مهدی طارمی مقابل صنعت نفت آبادان، تعداد گل های زده شده توسط این مهاجم بوشهری برای پرسپولیس را به عدد 28 رساند.

بخش ورزشی تبیان

طارمی

مهدی طارمی که سومین فصل حضور خود در پرسپولیس را تجربه می کند با به ثمر رساندن 7 گل در نخستین فصل، حضوری شکوهمند در ترکیب پرسپولیس داشت. وی سپس در دومین فصلش با به ثمر رساندن 16 گل، ضمن کسب عنوان آقای گلی، تعداد گل های خود در ترکیب پرسپولیس را به 23 رساند.

طارمی در سومین فصل حضورش در پرسپولیس نیز خوش درخشیده و گلش مقابل طلایی پوشان آبادان، پنجمین گلش در لیگ شانزدهم بوده است. طارمی اکنون با 28 گل، با گذر از سهراب انتظاری 27 گله، فقط کریم باقری 29 گله (29 گل در لیگ برتر، 4 گل در لیگ آزادگان) و جواد کاظمیان 30 گله را پیش روی خود می بیند. طارمی با به ثمر رساندن 3 گل دیگر در لیگ برتر با پیراهن سرخ پوشان، می تواند عنوان آقای گلی پرسپولیس در تمام ادوار لیگ برتر خلیج فارس را کسب نماید؛ عنوانی که برای مهاجم 24 ساله و بوشهری سرخ پوشان، یک افتخار بزرگ محسوب شده و با تداوم طولانی مدت حضورش در این تیم می تواند به ثبت یک رکورد جاودانه بینجامد.

فرشاد پیوش برترین گلزن پرسپولیس

فرشاد پیوس برترین گلزن تاریخ پرسپولیس است که از سال 1370 این رکورد را در اختیار دارد. پیوس در 212 بازی موفق به زدن 153 گل شد که میانگین 72/0 گل در هر بازی است که این بهترین میانگین در بین گلزنان برتر تاریخ باشگاه است. با احتساب بازی های پرسپولیس در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا مهدی طارمی تاکنون توانسته 31  بار با پیراهن سرخ پوشان گلزنی کند. این تعداد گل در 63 بازی برای طارمی ثبت شده و میانگین گلزنی ستاره این روزهای سرخ پوشان 49/0 گل در هر بازی بوده است.

پس از بازگشت جنجالی آقای گل از سوپرلیگ ترکیه، برانکو تنها 3 هفته او را از ترکیب اصلی پرسپولیس دور نگه داشت و از هفته چهارم و دیدار مقابل صبای قم، او بخش جدایی ناپذیر ترکیب پرسپولیس بوده است. هر چند پرسپولیس بدون طارمی در 3 هفته نخست لیگ برتر، 2 پیروزی و یک تساوی به دست آورد ولی پیروزی پرسپولیس در بازی های بعدی منوط به یک موضوع بوده؛ گلزنی و درخشش طارمی.

پرسپولیس از هفته چهارم مسابقات تاکنون در هر مسابقه که پای طارمی به گلزنی باز شده، موفق به کسب پیروزی شده و در هر بازی که طارمی از گل زدن بازمانده، موفق به برتری مقابل رقیبان خود نشده است. تاثیر طارمی در روند پرسپولیس وقتی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که این نکته را در نظر بگیریم که از 9 گل به ثمر رسیده پرسپولیس در لیگ برتر پس از بازگشت آقای گل به ترکیب ثابت تیم، 5 گل توسط طارمی به ثمر رسیده و یک گل نیز از روی پنالتی که روی او خطا شده بود، به دست آمده.

ظاهرا خیز پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ شانزدهم، رابطه تنگاتنگی با خیز طارمی برای دفاع از عنوان آقای گلی لیگ برتر دارد و پرواز طارمی می تواند پرواز پرسپولیس برانکو باشد.


منبع : خراسان