تبیان، دستیار زندگی
لاریجانی در نشست خبری با رئیس مجلس قبرس گفت: روابط ایران و قبرس همیشه مفید و سازنده بوده است و در سال های اخیر تعاملات سازنده ای با مقامات قبرس داشته ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط سازنده ایران و قبرس

لاریجانی در نشست خبری با رئیس مجلس قبرس گفت: روابط ایران و قبرس همیشه مفید و سازنده بوده است و در سال های اخیر تعاملات سازنده ای با مقامات قبرس داشته ایم.

بخش سیاست تبیان

ایران، قبرس، لاریجانی، علی لاریجانی، مجلس، رئیس مجلس، همکاری، همکاری ایران و قبرس، مجلس شورای اسلامی

رئیسان مجلس ایران و قبرس در نشست خبری بر توسعه روابط پارلمانی و دو جانبه تاکیدکردند. لاریجانی در این نشست گفت: درباره پیشرفت توافقات صحبت کرده ایم و هم درباره همکاری های بانکی دو کشور که زمینه را برای تجار ایرانی راحت تر کند.

لاریجانی با تاکید براینکه برای ما مهم است که روابط بین ما با قبرس مطلوب و مسالمت آمیز باشد گفت: روابط پارلمانی بین دو کشور مطلوب است و روابط دوستی نیز در پارلمان به ریاست دکتر پزشکیان برگزار شده است.

اعتقاد دارم روبط تاریخی دو کشور می توانند دو کشو را به سمت همکاری های مشترک در موضوع صلح بین ملت های دو کشورهدایت کند.

"علی لاریجانی" رئیس مجلس ایران در نشست خبری مجالس دو کشور ایران و قبرس تصریح کرد: برای ما مهم است که روابط بین ما با قبرس مطلوب و مسالمت آمیز باشد. او افزود: روابط پارلمانی بین دو کشور مطلوب است و روابط دوستی دو کشور نیز در مجلس به ریاست دکتر پزشکیان تشکیل شده است.

"دیمیتریس سیلوریس" رئیس مجلس قبرس تاکید کرد: اعتقاد دارم روبط تاریخی دو کشور می توانند دو کشو را به سمت همکاری های مشترک در موضوع صلح بین ملت های دو کشورهدایت کند، معتقدم این منطقه نیازمند حمایت هایی بیشتری است و از طریق کشتار و نزاع نمی توان در منطقه شاهد صلح و آرامش باشیم.

رئیس مجلس قبرس در سفر سه روزه خود ضمن دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی با برخی از مقامات ایران نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.



منبع : شبکه خبر