تبیان، دستیار زندگی
کلینتون همچنان با بحران رسوایی ایمیل های شخصی خود دست به گریبان است. وی در تازه ترین واکنش مدعی شد که از ایمیل شخصی خود برای مکاتبات محرمانه استفاده نکرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسوایی ادامه دار کلینتون!

کلینتون همچنان با بحران رسوایی ایمیل های شخصی خود دست به گریبان است. وی در تازه ترین واکنش مدعی شد که از ایمیل شخصی خود برای مکاتبات محرمانه استفاده نکرده است.

فرآوری: ع.امانی -بخش سیاست تبیان

رسوایی، انتخابات، نتیجه انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری، هیلاری کلینتون، دونالد ترامپ، ایمیل،

با گذشت مدت زمان زیادی ، هنوز هم ماجرای ایمیل های لو رفته ی "هیلاری کلینتون" ادامه دارد. در واقع کلینتون همچنان با بحران رسوایی ایمیل های شخصی خود دست به گریبان است. وی در تازه ترین واکنش مدعی شد که از ایمیل شخصی خود برای مکاتبات محرمانه استفاده نکرده است.
وی گفت : "من از ایمیل شخصی ام در زمان تصدی مقام وزارت خارجه برای ارسال و دریافت اطلاعات طبقه بندی شده و محرمانه (دولتی) استفاده نکردم."
بنابراین گزارش در نامه ژنرال 'چارلز مک کالو'، ناظر بر سازمان های اطلاعاتی آمریکا، خطاب به کنگره این کشور آمده است، دستکم در یک نمونه 40 موردی از 30 هزار ایمیل شخصی هیلاری کلینتون، چهار مورد اطلاعات طبقه بندی شده محرمانه ارسال و دریافت شده است. وی در استفاده از ایمیل شخصی برای انجام کارهای دولتی متهم به نقض قانون شده است.

هفته پیش شماری از مقامات ارشد حزب جمهوری خواه که پیشتر حمایت خود از ترامپ را پس گرفته بودند ، بار دیگر نظرشان را تغییر داده و  به پشتیبانی از وی پرداختند.

هیلاری کلینتون بین 30 تا 32 هزار ایمیل که شامل 55 هزار صفحه اسناد و مدارک می شد را از طریق ایمیل شخصی خود ارسال و دریافت کرده است. این تعداد از ایمیل ها بعدا از روی سرور غیردولتی که ایمیل شخصی "هیلاری کلینتون" بر روی آن قرار داشت، حذف شدند.
850 صفحه از اسنادی که در ایمیل های شخصی هیلاری کلینتون قرار داشت و بعدها حذف شد ، مربوط به حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی در سال 2012میلادی بود که این امر خشم سیاستمداران کنگره و سنای آمریکا که کمیته تحقیقی را در این زمینه تشکیل داده بودند ، برانگیخت.
باید توجه داشت که با باز شدن مجدد این پرونده ، "لورتا لینچ" دادستان کل ایالات متحده آمریکا از اقدام برای به جریان انداختن دوباره این پرونده انتقاد کرده است. یک مقام دولتی آمریکا هم که نخواست نامش فاش شود به پایگاه خبری "هیل" گفته است که موضع وزارت دادگستری آمریکا در این زمینه پرهیز از هرگونه اقدامی است که ممکن است بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاثیر بگذارد.

روزهای پایانی

قریب به یک هفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده و نامزدهای انتخاباتی از هر حربه ای برای تخریب شخصیت یکدیگر استفاده می کنند.
در این راستا با اعلام از سرگیری تحقیقات در مورد ایمیل  های "هیلاری کلینتون" نامزد دموکرات  ها در انتخابات ریاست  جمهوری آمریکا ، نتایج یک نظرسنجی ملی نشان می  دهد پیشتازی وی از رقیب جمهوری  خواهش به شدت متزلزل شده است.
در این نظرسنجی که به طور مشترک توسط روزنامه "واشینگتن  پست" و شبکه "ای بی سی" انجام شده ، فاصله "دونالد ترامپ" نامزد جمهوری  خواهان با کلینتون پس از تحولات هفته گذشته به تنها یک درصد کاهش یافته است.

46% از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته  اند که به کلینتون رأی می دهند ، در حالی که 45% از پرسش شوندگان از ترامپ حمایت کرده اند.

این در حالی است که هفته پیش شماری از مقامات ارشد حزب جمهوری خواه که پیشتر حمایت خود از ترامپ را پس گرفته بودند ، بار دیگر نظرشان را تغییر داده و  به پشتیبانی از وی پرداختند.
آخر هفته هم اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) اعلام کرد مدارک جدیدی به دست آورده که موجب شده پرونده ایمیل های کلینتون بار دیگر به جریان بیافتد. هنوز محتوای این مدارک به درستی مشخص نیست ، اما گفته می  شود این اسناد در ایمیلی کشف شده که "هما عابدین" دستیار کلینتون مشترکا با "آنتونی وینر" همسر سابقش ، استفاده می کرده است.
"وینر" از مدتی قبل درگیر پرونده فساد اخلاقی است و FBI هم این اسناد را در جریان تحقیقات در مورد پرونده وینر کشف کرده است. هرچند که بیش از 60% از شرکت  کنندگان در نظرسنجی واشینگتن  پست-ای  بی  سی اعلام کرده اند که این خبر تغییری در رأی آن ها ایجاد نمی کند ، بیش از 30% گفته  اند که بیانیه اف بی آی احتمال رأی دادن آن  ها به کلینتون را کاهش داده است.
46% از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته  اند که به کلینتون رأی می دهند ، در حالی که 45% از پرسش شوندگان از ترامپ حمایت کرده اند. این در حالی است که پیشتر در نظرسنجی  های مشابه کلینتون با اختلاف بیش از پنج درصدی پیشتاز بود.


منابع : خبرگزاری ایرنا / باشگاه خبرنگاران جوان / افکار نیوز