تبیان، دستیار زندگی
تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دوره از نمایشگاه، جمهوری اسلامی ایران به دعوت وزارت فرهنگ و رسانه صربستان، به عنوان میهمان ویژه حضور یافته و با ایجاد غرفه ای، کتب و آثار مختلف فرهنگی و هنری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش قرآن‌های نفیس ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد

نمایش قرآن‌های نفیس ایران

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دوره از نمایشگاه، جمهوری اسلامی ایران به دعوت وزارت فرهنگ و رسانه صربستان، به عنوان میهمان ویژه حضور یافته و با ایجاد غرفه‌ای، کتب و آثار مختلف فرهنگی و هنری را ارائه کرده است.

انتشارات بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شرکت در این نمایشگاه به ارائه و معرفی دستاوردهای فرهنگی خود و سایر ناشران این گروه می‌پردازد.

در غرفه این مؤسسه مکتوبات فرهنگی با موضوعاتی چون ادبیات معاصر و کلاسیک، ایران‌شناسی، آموزش زبان فارسی، تاریخی، مذهبی، آثار و اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، قرآن‌های نفیس و آثار هنری کشورمان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

قرآن «ریحان» اثر هنرمند ایرانی «بهرام سالکی»، قرآن نفیس با کاغذ معطر قطع رحلی چرم (چاپ شرکت چاپ و نشر بانک ملی)، قرآن نفیس با قاب چاپ انتشارات «زرین و سیمین» معروف به «مصحف زرین» با خط عثمان طه، قرآن‌های انگلیسی ترجمه سیدعلی قرایی و طاهره صفارزاده، ترجمه منظوم قرآن به زبان انگلیسی اثر فضل‌الله نیک آیین و همچنین قرآن‌هایی به خط عثمان طه و نیریزی از جمله آثاری است که انتشارات الهدی اقدام به نمایش آن در بلگراد کرده است.

بنابر اعلام این خبر، شصت‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد، نهم آبان‌ماه با حضور مسئولان و سفرای برخی از کشورهای مستقر در این کشور و ناشران و نویسندگان به کار خود پایان می‌دهد.

قرآن ریحان

قرآن ریحان اثر بهرام سالکی، متولد ۱۳۳۶ هجری شمسی و هنرمند برجسته کشورمان است که در رشته‌هایی چون نقاشی، مینیاتور تذهیب، خط و گرافیک مهارت دارد. قرآن ریحان دومین اثر این هنرمند است که در طول ۸ سال به خط دل‌انگیز ریحان خوشنویسی و با استفاده از نقوش بدیع هنرهای اسلامی (اسلیمی، ختایی، گره‌چینی، برگ فرنگی، زنجیری و نقش خاتم ...) تزیین شده‌ است. سالکی در سال ۱۳۶۱ خوشنویسی و تذهیب نسخه‌ای نفیس به نام «قرآن عقیق» را نیز به خط کوفی اصلاح شده‌ ایرانی آغاز کرد که بعد از ۱۲ سال فعالیت مستمر هنری در سال ۱۳۷۴ این قرآن به پایان رسید. این اثر به اعتقاد کارشناسان داخلی و خارجی در شمار ممتازترین آثار کتاب‌آرایی تاریخ هنر ایران است. از دیگر آثار بهرام سالکی آلبومی است منتخب از کلمات قصار حضرت علی (علیه السلام) با عنوان «آفاق نور» که در ۴۸ تابلوی نفیس با خطوط ریحان و کوفی خوشنویسی و با نقوش زیبای هنرهای اسلامی تذهیب شده ‌است.

شصت‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد از ۲ تا ۹ آبان ماه دایر است.


منبع:
خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .