تبیان، دستیار زندگی
جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های پیام نور کشور در قزوین آغازموفقیت دانشجویان و اساتید ما به این است که فکر آنها با قرآن و مفاهیم قرآنی پیوند بخورد و دانشگاهی می تواند کشور را نجات دهد که اندیشه های اساتید و دانشجویان آن در پیوند با قرآن باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های پیام نور کشور در قزوین آغاز شد

جشنواره قرآن و عترت

تبیان به نقل از گزارش ایرنا، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور روز سه شنبه در آیین افتتاح این دوره از رقابت ها که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، افزود: مسایل و برنامه های فرهنگی همواره یکی از موضوع های مورد توجه دانشگاه پیام نور بوده، چرا که معتقدیم علم بدون اخلاق و معنویت هیچ فایده ای نداشته و رسالت ما توام با یکدیگر است.
کریم نجفی برزگر، عربستان سعودی را به عنوان یکی از خبیث ترین نظام ها در دنیا دانست و ادامه داد: این کشور همواره مدعی خادمان حرم بوده اما کسانی که ادعای همراهی با قرآن را دارند بیش ترین خیانت را نیز به این دین و کتاب مقدس روا داشته اند.
وی اضافه کرد: موفقیت دانشجویان و اساتید ما به این است که فکر آنها با قرآن و مفاهیم قرآنی پیوند بخورد و دانشگاهی می تواند کشور را نجات دهد که اندیشه های اساتید و دانشجویان آن در پیوند با قرآن باشد.
نجفی با اشاره به اینکه 25 دانشجوی دانشگاه پیام نور در راه دفاع از حرم شهید شده اند، گفت: هدف این دانشگاه آن است تا سبک زندگی قرآنی را در بین دانشجویان ترویج کند که خوشبختانه این مهم در دانشگاه پیام نور به خوبی محقق شده است.
وی، توجه به قرآن و اهل بیت (ع) را از خواسته های تمام شهدای انقلاب اسلامی دانست و افزود: برگزاری بیست دوره رقابت قرآن و عترت در دانشگاه پیام نور فرصت مهمی برای تحقق اهداف شهدا و گامی اساسی در جهت آن است تا دانشجویان علاوه بر ظاهر، در عمل به قرآن نیز تلاش کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین در ادامه این مراسم با اشاره به میزبانی این دانشگاه در برگزاری 3 دوره از رقابت های قرآن و عترت کشور، گفت: دانشگاه پیام نور یکی از پرچمداران بارز حفظ و تعالی فرهنگ قرآنی بوده و در این دوره نیز برای چهارمین مرتبه میزبان کشوری است.
سیدرضا مهرنیا افزود: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و توجه ویژه ایشان به قرآن، ما با عرصه جدیدی از معادلات منطقه مواجه شده و تلاش کردیم اقتصاد مقاومتی را در عمل برای برگزاری مطلوب این رقابت ها محقق کنیم.
وی ضمن تقدیر از حمایت های استاندار و فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در امر برگزاری مطلوب این جشنواره، اضافه کرد: بیش از 8 هزار دانشجو در سایت این جشنواره ثبت نام کرده که از این تعداد پس از آزمون مجازی، 130 دختر و 110 دانشجوی پسر به مرحله نهایی جشنواره در قزوین دعوت شدند.
مهرنیا ادامه داد: این دوره از رقابت ها در 3 روز با هدف شناخت استعدادهای قرآنی و برنامه ریزی برای آینده استعدادها برگزار و امیدواریم برکت آن، نه تنها شامل حال دانشجویان و کارکنان بلکه برای تمام استان باشد.
بیستمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه های پیام نور کشور در 6 بخش شفاهی، کتبی، فناوری، ادبی، هنری، پژوهشی و رشته های مختلف در هرکدام از این بخش ها طی 3 روز در قزوین برگزار می شود.
7388/8054*خبرنگار: پریسا نوروزی/انتشار دهنده: رضا اسدی


منبع:
www.irna.ir
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .