تبیان، دستیار زندگی
رد حجت الاسلام والمسلمین رضایی در خطبه‌های نماز جمعه گرگان به فرا رسیدن ماه مبارك رمضان اشاره كرد و گفت: افطاری‌های ما رنگ و بوی اسلامی ندارد، آن سفره افطاری فضیلت دارد كه كنار آن فقرا نشسته باشند، ثواب افطار یك روزه‌دار فقیر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افطاریهاى ما رنگ و بوى اسلامى ندارد

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در خطبه‌های نماز جمعه گرگان به فرا رسیدن ماه مبارك رمضان اشاره كرد و گفت: افطاری‌های ما رنگ و بوی اسلامی ندارد، آن سفره افطاری فضیلت دارد كه كنار آن فقرا نشسته باشند، ثواب افطار یك روزه‌دار فقیر برابر ثواب آزاد كردن یك برده است.
امام جمعه موقت گرگان با انتقاد از گرانی‌ها اظهار داشت: گرانی و تورم بیداد می‌كند، متأسفانه اجناس در هر شهر و مغازه نرخ‌های مختلفی دارد باید دقت، نظارت و كنترل داشته باشید.
وی افزود: با دستورات روی كاغذ مسائل حل نمی‌شود، با بخش‌نامه نمی‌توان گرانی و تورم را مهار كرد. بعضی از كسانی كه این شرایط را بوجود آورده‌اند و خود به خواب غفلت رفته‌اند از آه مظلومان بترسند كه نفرین مظلومان زندگی آنان را به باد فنا می‌دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از وزارت اطلاعات تقدیر كرد و گفت: باید از وزارت اطلاعات تشكر كنیم كه امنیت را برای ما به ارمغان آورده‌اند. ملت ما دین‌دار، خداجو و خداپرست است و چنین ملتی درپی آشوب و ناامنی نیست. هر جای جهان كه ناامنی وجود دارد باید ردپای امریكا را جستجو كرد.
امام جمعه موقت گرگان ماه رمضان را ماه شستشوی انسان از گناهان، ماه استغفار و تقرب و رسیدن به فضایل انسانی دانست و گفت: وقتی بدن بیمار می‌شود. با دارو آن را درمان می‌كنند اما روح انسان نیز گاهی دچار آلودگی و بیماری می‌شود و بیماری روح انسان، آلودگی به گناهان است و ماه رمضان طبیب بیماری دل‌هاست.
حجت الاسلام والمسلمین رضایی با استناد به آیات و احادیث، هدف از خلقت انسان را عبادت دانست و دعا را مغز عبادت خواند و یادآور شد: ما مسلمانان باید در روش دعا كردن تجدید نظر كنیم. همه دعاها را به خود اختصاص می‌دهیم در حالی كه باید برای دین و سعادت دیگران و مسلمانان كشورهای اسلامی كه امروز گرفتارند، دعا كرد.
وی افزود: طوری دعا كنید كه نشانه‌ای از ترقی روح‌تان باشد، باید كینه و حسد و گناهان دیگر را از خود دور كرد و با روحی پاك وارد ماه مبارك رمضان شد و اگر جز این باشد برای ورود به ماه مبارك رمضان لیاقت نخواهیم داشت.
منبع : رسا