تبیان، دستیار زندگی
در این قسمت باز هم تعدادی از حیوانات را که هوش بالایی نسبت به دیگر حیوانات دارند را مورد بررسی قرار داریم با ما همراه باشید:...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حیوانات باهوش-قسمت 2

در این قسمت باز هم تعدادی از حیوانات را که هوش بالایی نسبت به دیگر حیوانات دارند را مورد بررسی قرار داریم با ما همراه باشید:

حیوانات باهوش-قسمت 2


سنجاب باهوش

مردم از لا به لای ماشین ها رد می شوند، آن ها از روی خط کشی عابر پیاده عبور نمی کنند در حالی که خط کشی ها فاصله زیادی با آن ها ندارد.
اما موجود کنجکاو و باهوشش کاری را که مردم نکردند، انجام می دهد سنجاب راه راه خاکستری برای رد شدن از خیابان، از محل خط کشی عبور می کند این موجود درست زمانی که آدم ها از خیابان رد می شوند این کار را انجام می دهد. شاید این سنجاب خاکستری از مردم باهوش تر باشد.


در مورد سیستم دفاعی سنجاب ها می توان گفت: سنجاب ها خطر را به خوبی احساس می کنند و در مقابل خطربه دنبال راه حل هستند. مثلا در موقع مقابله با یک مار زنگی ، درجای خود ثابت می ماند و دم خود را به آرامی تکان می دهد . با پاهای خود شروع به پرتاب سنگ می کنند  حتی ممکن است گاز نیز بگیرند، دم سنجاب به هنگام مقابله با خطر بسیار گرم می شود.

حیوانات باهوش-قسمت 2

بوزینه باهوش

گونه ای از بوزینه ها به نام بونوبو ها در گروه های کوچکی تقسیم شده و به جستجوی غذا می روند آن ها هنگام شب به هم ملحق می شوند این بوزینه ها نقشه جنگل را هم بلدند؟ آخر چطور ممکن است؟
کسی پاسخ پرسش را نمی دانست تا زمانی که دسته ای از بوزینه ها را تعقیب کردند . در فواصل مختلف بوزینه ها بوته ها را زیر پای خود له می کردند در جایی که ممکن بود بوزینه گیج شود و راهش را تشخیص ندهد، خارهایی که در آن مسیر می گذاشت  راه خود را نمایان می کرد.
این بوزینه باهوش چگونه می توانست چنین علامت هایی رادر جنگل انبوه بگذارد؟
بوزینه ها آن مکان را برای یافتن غذا ترک کردند سرانجام شروع به  دنبال کردن علامت های آن ها کردیم، درست به همان منطقه ای رسیدیم که بوزینه ها در آن اسکان داشتند.
بوزینه ها بیشتر گیاه خوارند، اما از گوشت حیوانات کوچک یا حشرات نیز برای تکمیل رژیم غذایی خود تغذیه می کنند.

حیوانات باهوش-قسمت 2

الاغ باهوش

خر یا الاغ یا درازگوش حیوانی اهلی از خانوادهٔ اسبیان است.
الاغ ها از این که دری به رویشان بسته باشد متنفر است. اولین بار که الاغی به انبار نگهداری علوفه حمله کرد سوار کار فکر کرد که همکارانش در انبار را باز گذاشته اند اما زمانی که ادامه پیدا کرد به دنبال متهم گشتند . اما چه کسی را یافتند؟
این حیوان دستگیره در را به دندان می گیرد محکم می کند آن را می کشد و به عقب می رود.

حیوانات باهوش-قسمت 2

تهیه: شهرزاد فراهانی_ منبع: ماهنامه نبات- سایت تیز هوش


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.