تبیان، دستیار زندگی
اس حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، موج افزایش قیمت‌ها را غیر منتظره خواند و گفت: در حالی كه مجلس كمیته‌ای را مأمور رسیدگی به گرانی‌ها كرد تا با دولت و مسئولان اقتصادی صحبت كند، ناگهان بسیاری ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فلسفه ماه رمضان دورى از گناهان ، خودسازى و تقرب الهى اس

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، موج افزایش قیمت‌ها را غیر منتظره خواند و گفت: در حالی كه مجلس كمیته‌ای را مأمور رسیدگی به گرانی‌ها كرد تا با دولت و مسئولان اقتصادی صحبت كند، ناگهان بسیاری از كالاهای اساسی گران شد كه علیرغم صحبت‌های دولت قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: مردم نمی‌توانند شاهد حرف هزینه‌های گزافی برای افتتاح فرودگاه امام خمینی ـ ره ـ، سفره‌های گسترده در وزارت راه، جشن كودك در اصفهان و برخی میهمانی‌ها با میلیاردها ریال باشند و از طرفی صحبت از كمبودهای مالی كنند و به دنبال آن موج گرانی‌ها آغاز شود.
خطیب جمعه اصفهان گفت: یك روز نفت بشكه‌ای هفت دلار، یك روز بشكه‌ای 20 دلار و امروز بیش از 45 دلار به فروش می‌رسد و خزانه دولت را قوی می‌كند. آقایان بیلان كار بدهند تا مشخص شود در این كشور مشكل نبود بودجه نیست بلكه گرفتار تبعیض‌ هستیم. در حالی كه این كشور متعلق به مردم است، چرا در هزینه كردن برای صاحبان اصلی این انقلاب بخل می‌ورزند ولی در برخی مسائل سخاوتمندانه عمل می‌‌كنند؟ وی با تأكید بر ضرورت بازگشت قیمت‌ها به گذشته افزود: از حساب ذخیره ارزی مثل گذشته برداشت كنید و مشكلات را رفع كنید.
امام جمعه اصفهان در ادامه سخنانش با اشاره به حلول ماه مبارك رمضان بر استفاده از این ماه الهی در خودسازی و معنویت، رسیدگی به امور محرومین و انس با قرآن تأكید و اضافه كرد: این مسلمانی نیست كه عده‌ای در عیش و نوش و خوش‌گذرانی و عده‌ای در فقر و سختی باشند. فلسفه ماه رمضان دوری از گناهان، خودسازی تقرب الهی و رسیدن به اخلاق اسلامی و یاری رساندن به مردم ضعیف است كه باید این امر الهی وجه همت همه قرار گیرد.
وی افزود: باید در ماه مبارك رمضان با یك عزم و اراده جمعی با مظاهر گناه و فساد و بدحجابی در كشور و شهر اصفهان بویژه لباس فروشی‌ها و تولید كنندگان لباس كه با عرضه لباس‌های نامناسب فرهنگ بدحجابی و بی بندوباری را ترویج می‌دهند، برخورد كرد.
وی افزود: متأسفانه طوری شده است كه لباس خوب تولید نمی‌شود باید واردات و فروش لباس‌های نامناسب ممنوع شود و اتحادیه صنفی تولید كنندگان لباس تكلیف این گونه افراد را روشن كند، در غیر این صورت مردم خودشان وارد كار شده، با مظاهر فساد برخورد می‌كنند.
حجت الاسلام والمسلمین رهبر در خصوص انرژی هسته‌ای و توطئه‌های استكبار جهانی گفت: در زمینه انرژی هسته‌ای از طریق مجلس به اروپاییان و سایر شیطان‌های بین‌المللی و كسانی كه می‌خواهند ایران را از حق مسلم خود محروم كنند، اعلام كردیم به هیچ وجه ملت، دولت و رهبری نظام تسلیم شیطان‌های غربی نخواهند شد و این تكنولوژی را در مسیر صلح‌آمیز ادامه خواهیم داد و زیر فشار غربی‌ها قرار نمی‌گیریم.
وی در خصوص مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمینه اصل 44 قانون اساسی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با تفسیر اصل 44 قانون اساسی مورد اعتراض برخی از اندیشمندان قرار گرفت و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند كه اصل 43 و 44 قانون اساسی باید با هم مد نظر قرار گیرد تا اگر قرار شد ثروتی را از دولت جدا كنیم به جیب عده‌ای سرمایه‌دار وارد نشود و فاصله فقر و غنا بیشتر نشود.
وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله اشرفی اصفهانی بر حرمت ماه مبارك رمضان تأكید كرد و از نیروهای انتظامی و بسیج خواست در یك تعامل مناسب جلوی ‌روزه‌خواری و بدحجابی را بگیرند.
وی همچنین سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به اصفهان را گرامی داشته و در زمینه حفظ حرمت مساجد به سازمان جهانگردی تذكر داد و افزود: باید این سازمان با اتخاذ تدابیری حرمت مساجد را در خروج و ورود سیاحان داخلی و خارجی حفظ كند.
منبع : رسا