تبیان، دستیار زندگی
مراسم نهمین سالگرد درگذشت قیصر امین پور شاعر بلند آوازه خوزستانی در زادگاهش برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزهایی بدون قیصر

مراسم نهمین سالگرد درگذشت قیصر امین پور شاعر بلند آوازه خوزستانی  در زادگاهش  برگزار شد.

بخش ادبیات تبیان
روزهایی بدون قیصر

مراسم نهمین سالگرد درگذشت قیصر امین پور شاعر بلند آوازه خوزستانی شنبه شب در زادگاهش در گتوند برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر قیصرامین پور گفت: قیصر از جمله شاعرانی است که حامی بزرگ ولایت بود.
محمد جوروند اظهار داشت: همه شاعران بزرگ ایران زمین به شرافت، انسانیت و ویژگی بارز قیصر اذعان دارند و نجابت و شرافت در اشعار این شاعر فقید برای همگان واضح است.
وی گفت: امیدواریم در سال آینده کنگره کشوری این شاعر بزرگ در شهرستان گتوند برگزار شود.
وی تصریح کرد: برای ساخت بنای آرامگاه این شاعر فرهیخته زحمات زیادی کشیده شده و توسعه و تکمیل این بنا در دستور کار قرار دارد.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه قیصرامین پور متعلق به جهان اسلام، ایران و فارسی زبان ها است به گتوندی بودن او افتخار می کنیم.
سهراب گیلانی افزود: قیصر نه تنها شخصیتی ملی بلکه در رشته خود فرا ملی است و به این بزرگمرد شاعر معاصر ملی تاریخی افتخار می کنیم.
وی با بیان اینکه شخصیت او به قدری بزرگ است که رهبر معظم انقلاب از او تقدیر کردند، گفت: مسئولان کشوری و استانی باید کنگره قیصر را با رویکرد ملی برگزار کنند تا برای نسل های آینده باقی بماند.
در این مراسم شعرای استان خوزستان به شعر خوانی پرداخته و در پایان از شعرای برتر تجلیل بعمل آمد.
کارگاه و نمایشگاه خوش نویسی نیز به مناسبت نهمین سالگرد امین پور با حضور استاد غلامحسین امیرخانی رئیس انجمن خوشنویسان کشور در تالار همایش های قیصر امین پور در گتوند برپا شد و هنرمندان و خوشنویسان استان خوزستان آثار خود را به نمایش گذاشتند.
قیصر امین پور متولد شهرستان گتوند در 8 آبان ماه سال 1386 درگذشت و در این شهر در شمال خوزستان به خاک سپرده شد.
تنفس صبح و در کوچه آفتاب (1363)، آینه های ناگهان (1372)، گل ها همه آفتابگردانند (1380) و دستور زبان عشق (1386) از مجموعه شعرهای این شاعر است و گزیده اشعار او در سال 1378 منتشر شد.
همچنین توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان، 1365)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (1383) و شعر و کودکی (1386)، از دیگر آثار این شاعر بلند آوازه است.


منبع: ایرنا