تبیان، دستیار زندگی
طراح، کاریکاتوریست و گرافیست پیشکسوت ایرانی گفت: کیفیت عاملی مهم در انتخاب محصول توسط مصرف کننده ایرانی است و در این صورت مصرف کالا با اقبال مصرف کنندگان روبرو شده در هر صورت حمایت از کالای دانش بنیان و باکیفیت ایرانی مسئله ای ملی است و باعث سربلندی کشور
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی مسئله ای ملی است

طراح، کاریکاتوریست و گرافیست پیشکسوت ایرانی گفت: کیفیت عاملی مهم در انتخاب محصول توسط مصرف کننده ایرانی است و در این صورت مصرف کالا با اقبال مصرف کنندگان روبرو شده در هر صورت حمایت از کالای دانش بنیان و باکیفیت ایرانی مسئله ای ملی است و باعث سربلندی کشور می شود.

بخش هنری تبیان

کامبیز درم بخش


کامبیز درم بخش طراح، کاریکاتوریست و گرافیست پیشکسوت ایرانی با بیان اینکه جشنواره «ایران ساخت» نباید محدود به یک دوره زمانی باشد اظهار کرد: جشنواره «ایران ساخت» اگر با هدف و تداوم برگزار شود قطعا در حوزه حمایت از محصولات ساخت داخل تاثیرگذار می شود. البته در تمام طول سال باید شاهد حمایت از محصولات ساخت داخل باشیم.
درم بخش ادامه داد: تولیدکننده ایرانی شناخته شده نیست بنابراین فرآیندی زمان بر لازم است تا محصولات با کیفیت و دانش بنیان ایرانی با اقبال عمومی مواجه شوند از سویی هنرمندان و دولت با حمایت های خود می توانند بستر را برای این فرآیند آماده کنند.
وی همچنین عنوان کرد: دولت باید محدودیت برای واردات کالا قرار دهد و از این طریق از تولید داخل حمایت کند، زیرا پیش آمده که بسیاری از تولیدکنندگان کالایی را ارائه می دهند اما به دلیل وجود کالای مشابه خارجی با شکست مواجه می شوند. از این طریق میدان برای رقابت تولیدکنندگان داخلی نیز باز می شود. همچنین این روزها شاهد این هستیم که کالاهای چینی به وفور در بازار کشور وجود دارند یعنی به نوعی داریم برای چینی ها اشتغالزایی می کنیم.
این کاریکاتوریست پیشکسوت با بیان اینکه در برخی صنایع ایران کشوری پیشرفته است گفت: پس این پیشرفت می تواند در صنایع دیگر نیز وجود داشته باشد در هر صورت حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی مسئله ای ملی است و باعث سربلندی کشور می شود و جشنواره «ایران ساخت» به دنبال این موضوع است.
درم بخش با اشاره به اینکه برای مصرف کننده ایرانی نخست کیفیت کالا مهم است بیان کرد: اگر از من خواسته شود قطعا با فکر در این زمینه فعالیت می کنم و تبلیغات و ترویج در مورد این امر مهم را انجام می دهم. کیفیت مسئله ای مهم برای مصرف کننده است و همانطور که می بینیم برخی کالاهای ایرانی دارای کیفیت قابل قبولی هستند بنابراین با اقبال از سوی مصرف کنندگان روبرو می شوند.
جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با «چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیرکلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی ماه سال جاری برپا می شود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.


منبع:ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»