تبیان، دستیار زندگی
شهید مدافع حرم مرتضی کریمی شالی در سوریه و شب قبل از عملیات به یکی از هم رزمانش می گوید: دوست دارم زمانی که شهید می شوم محاسنم آغشته به خون باشد، به گفته هم رزمانش پس از شهادتش تمام صورت او آغشته به خون بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با خون خود خضاب می کنم

شهید مدافع حرم مرتضی کریمی شالی در سوریه و شب قبل از عملیات به یکی از هم رزمانش می گوید: دوست دارم زمانی که شهید می شوم محاسنم آغشته به خون باشد، به گفته هم رزمانش پس از شهادتش تمام صورت او آغشته به خون بوده است.

بخش فرهنگ پایداری تبیان

با خون خود خضاب می‌کنم

اکرم کریمی مادر شهید مدافع حرم مرتضی کریمی شالی جانشین فرمانده گردان امام حسن مجتبی (ع) بابیان اینکه مرتضی از نوجوانی مداح اهل بیت (ع) بوده و در هیئت ها شرکت می کرد، گفت: عشق خدمت به اسلام و دفاع از میهن خویش دلیلی شد تا او در سال 1374 عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شود.

وی افزود: در این چند سال به مأموریت های زیادی ازجمله عراق می رفت تا اینکه مسئله سوریه را مطرح کرد و گفت که تصمیم دارد داوطلبانه ثبت نام کند و عازم سوریه شود. هنگامی که دلیل رفتنش را پرسیدم گفت: روز عاشورا تمام خیمه ها و اهل بیت (ع) امام حسین (ع) را به اسارت بردند، می روم که نگذارم حرم حضرت زینب (س) را به اسارت ببرند. همسرش هم باوجود دو فرزند دخترش به نام های حنانه و ملیکا راضی به رفتن او نبود زیرا نبود مرتضی و داشتن دو فرزند کوچک برای همسرش سخت بود، اما درنهایت با رفتن او موافقت کردیم.

این مادر شهید مدافع حرم در خصوص سیره رفتاری فرزند شهیدش مرتضی کریمی شالی تصریح کرد: پیر و جوان برای او تفاوتی نداشت و با احترام با همه برخورد می کرد، بسیار فهمیده و مهربان بود. در دستگیری از نیازمندان همیشه پیش قدم می شد. عاشق همسر و فرزندانش بود. مرتضی به مسئله حجاب و امر به معروف و نهی از منکر بسیار اهمیت می داد و به آن تأکید می کرد.

وی افزود: پسر بزرگم با چند تن از دوستان مرتضی به منزل ما آمدند، همسر مرتضی هم در منزل ما بود، با دیدن دوستان مرتضی دل نگران شدم و مطمئن بودم از او خبری آوردند که در همان لحظه پسرم گفت که مرتضی شهید شده است.

کریمی در خصوص خاطره ای از زبان هم رزمان شهید مدافع حرم مرتضی کریمی شالی در شب قبل از عملیات گفت: در شب قبل از عملیات، مرتضی به هم رزمانش می گوید آرزو دارم مثل امام حسین (ع) به شهادت برسم، دوستانش به او می گویند قبل از عملیات صورت خود را اصلاح کن اما او در پاسخ می گوید دوست دارم زمانی که شهید می شوم محاسنم آغشته به خون باشد، به گفته هم رزمانش پس از شهادتش تمام صورت او آغشته به خون بوده است.

وی در پایان افزود: تمام خانواده ام فدای حرم حضرت زینب (س)، فرزند اولم هم اگر بخواهد برود مانع رفتن او نمی شوم زیرا همه مسلمانان وابسته اهل بیت (ع) هستند و جان خود را برای حفظ حریم اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) می دهند و امیدوارم جوانان بتوانند راه شهدا را ادامه دهند و از مرزهای کشورمان دفاع کنند.

گفتنی است شهید مدافع حرم مرتضی کریمی شالی جانشین فرمانده گردان امام حسن مجتبی (ع) متولد 5 دی ماه 1360 بود، در سال 1374 عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. 14 سال پیش ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو فرزند دختر به نام های حنانه 10 ساله و ملیکا 6 ساله است. این شهید مدافع حرم در دی ماه 1394 در پی دفاع از حرم حضرت زینب (ع) عازم سوریه شد که درنهایت 21 دی ماه 1394 در حین درگیری با تکفیری های داعشی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


منبع: حیات