تبیان، دستیار زندگی
ست آیت الله محمدحسین فضل الله در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در بیروت با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین، سكوت كشورهای اسلامی و عربی را در قبال مسئله فلسطین به شدت محكومت و اعلام كرد: این كشورها كه نظاره‌گر ج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سكوت كشورهاى اسلامى و عربى محكوم است

آیت الله محمدحسین فضل الله در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در بیروت با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین، سكوت كشورهای اسلامی و عربی را در قبال مسئله فلسطین به شدت محكومت و اعلام كرد: این كشورها كه نظاره‌گر جنایات رژیم صهیونیستی هستند در گناه این رژیم شریكند.
این روحانی شیعی در لبنان پس از توصیه نمازگزاران به عبادت و راز و نیاز در ماه رمضان و غنیمت شمردن لحظه‌های این ماه عزیز، در خطبه اول به اوضاع كنونی فلسطین اشاره كرد و گفت: كشورهای اسلامی و عربی و بسیاری از دولت‌های دیگر دنیا از اقدام عملی مؤثر در برابر جنایات امریكا و رژیم صهیونیستی خودداری می‌كنند و به راحتی نظاره‌گر تجاوزهای این رژیم بر ضد فلسطینیان هستند. فضل الله با شریك جرم دانستن كشورهای نظاره‌گر و ساكت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی تأكید كرد: كشورهای اسلامی از اینكه از طرف امریكا به تروریست و یا حامی تروریست متهم شوند، می‌ترسند و عكس‌العمل جدی در برابر رژیم صهیونیستی نشان نمی‌دهند كه این گناه بزرگی است. خطیب جمعه در بیروت خاطر نشان كرد: در شورای امنیت هم اگر دولتی جرأت كند و رژیم صهیونیستی را محكوم كند با سلاح وتو از طرف امریكا مواجه می‌گردد، همانطور كه چندی پیش شاهد بودیم.
وی در ادامه گفت: شورای امنیت‌، سازمان‌های بین‌المللی و بسیاری از كشورها دو مفهوم ترور و مقاومت را با یكدیگر اشتباه می‌كنند كه این امر نتیجه اقدامات استعماری امریكاست. آیت الله فضل الله افزود:‌ بسیار فرق است بین مفهوم ترور و تروریست و مفهوم مقاومت در برابر اشغالگر و دفاع از نفس و وطن كه آنچه در عراق و فلسطین شاهدیم، مقاومت است نه ترور. وی گفت: امریكای جنایتكار نیروهای مقاومت فلسطینی مانند حماس و دیگر نیروهای مقاومت عراقی را گروه‌های تروریستی معرفی می‌كند كه اقدامی بس استكباری و استعماری است.
این روحانی شیعی در لبنان شورای امنیت سازمان ملل را محلی برای فشار بر كشورهای جهان سوم توصیف كرد و گفت: این شورا كاملاً تحت سیطره امریكاست و همواره مخالف احقاق حقوق ملت‌ها و مردم ضعیف دنیاست.
محمدحسین فضل الله در ادامه به وضعیت بحرانی و آشفته عراق اشاره كرد و گفت: كشور و ملت عراق اشغالگری امریكا در وضعیتی آشفته و بحرانی به سر می‌برد. وی افزود: انفجارها، ترورها و ناامنی‌های متعدد در كشور عرصه را بر مردم این كشور بسیار تنگ كرده است. آیت الله فضل الله آگاهی، بیداری و پایداری مردم در برابر مشكلات و خطرهایی كه متوجه عراق است را عامل اصلی پیروزی این ملت برشمرد و افزود: مبادا ملت عراق گمان كند اشغالگران عامل آزادی، دموكراسی و امنیت در كشورند، خروج آنها از كشور موجب بحرانی شدن اوضاع می‌گردد.
وی در پایان درباره وضعیت لبنان تأكید كرد: مردم لبنان خواستار حكومتی هستند كه به اوضاع نابسامان اقتصادی برسد و در مواجهه با تهدیدهای خارجی رژیم صهیونیستی و امریكا، قدرت عمل داشته باشد. فضل الله تصریح كرد: تاریخ لبنان شاهد حكومت‌هایی بوده كه در زمینه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارای ضعف‌هایی بوده و كشور را دچار مشكلات فراوانی كرده‌اند كه از این پس نباید شاهد آن باشیم.
منبع : رسا