تبیان، دستیار زندگی
آیا خبر داشتید که بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سن امید به زندگی در ایران به 74 سال ارتقا پیدا کرده است؟ از خطرات تکان دادن شدید نوزاد آگاهید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش عمر ایرانی ها، خطر تکان دادن بچه

آیا خبر داشتید که بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سن امید به زندگی در ایران به 74 سال ارتقا پیدا کرده است؟ از خطرات تکان دادن شدید نوزاد آگاهید؟ عوارض دیر خوابیدن بچه ها و راهکارهایی برای زود خوابیدن آنها را می شناسید؟ پس با مطالب این هفته بخش سلامت همراه باشید.

فرآوری : نیره ولدخانی - بخش سلامت تبیان
افزایش عمر ایرانی ها

وقتی پاها مثل بادکنک می شوند

ورم پاها مسئله مهمی نیست و به مرور برطرف می شود. اما اگر ورم پاها بعد از یک شب خواب راحت و برطرف کردن عوامل احتمالی آن از بین نرود، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

این نقاط را در کف دستتان فشار دهید (تصویر)

تنها با فشار دادن این نقاط در کف دست تان بدون آن که به پزشک مراجعه کنید، بسیاری از دردها و بیماری های شما درمان می شوند و معجزه آن شما را حیرت زده می کند.

لوزالمعده مصنوعی برای دیابتی ها

چند روز گذشته سازمان جهانی غذا و دارو خبر مهمی را خطاب به مبتلایان به دیابت نوع یک اعلام کرد. خبر خوشحال کننده تولید دستگاه پانکراس مصنوعی بود که نقطه ی عطف بزرگی در زندگی بیماران مبتلا به این نوع دیابت محسوب می شود. این دستگاه قرار است از بهار سال 2017 وارد بازار جهانی شود و به کمک بیماران دیابتی بیاید. در این مقاله شما را با این دستگاه آشنا خواهیم کرد.

9 علامت ازدیاد سموم در بدن

شاید به نظرتان عجیب بیاید، اما زمانی که بدن ما از توکسین یا سموم زیاد در عذاب باشد سعی می کند خود را پاکسازی کند و پیام های متعددی می فرستند تا شما نیز به آن کمک کنید. خوشبختانه تغذیه سالم و در پیش گرفتن سبک زندگی سالم به کاهش میزان توکسین های بدن کمک می کند. در این مطلب قصد داریم علائمی را که بدن به دلیل زیاد شدن توکسین ها بروز می دهد بررسی کنیم.

متوسط طول عمر ایرانی ها 74 سال شد

امید به زندگی یک شاخص آماری است که نشان می دهد متوسط طول عمر در یک جامعه چقدر است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سن امید به زندگی در ایران به 74 سال ارتقا پیدا کرده است.

یکدفعه بدن تان داغ می شود؟

گرگرفتگی بدن آزاردهنده است و می تواند با تپش قلب و برافروختگی پوست همراه باشد. در حالیکه اغلب خانم های یائسه این مشکل را دارند، اما ممکن است در آقایان نیز دیده شود.

نوزادتان را شدید تکان ندهید
 
تکان شدید کودک می تواند صدمات جبران ناپذیری به مغز کودک و سایر قسمت های بدن او وارد نماید و معلولیت های غیرقابل برگشتی ایجاد کند؛ مثل خون ریزی شبکیه چشم، کوری کامل، ناشنوایی، مشکلات یادگیری، عقب افتادگی ذهنی، فلج مغزی، صرع، اختلالات تکلم، شکستگی های استخوانی، خون ریزی های مغزی، آسیب به بافت نرم و پوست بدن کودک.

خطاهایی که موقع صورت انجام می دهید

شستشوی صورت یک عادت روزانه و به ظاهر ساده است.عملی کاملا بهداشتی و شاداب کننده که با چند حرکت سریع آن را به اتمام می رسانیم. اما در حین انجام همین کار ساده نیز امکان خطا و اشتباه است. فراموش نکنید که پوست صورت بسیار حساس است و باید با دقت شستشو داده شود. توصیه می کنیم برای اصلاح خطاهایتان و یادگیری شیوه صحیح شستشوی صورت مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

بچه ها نباید شب ها دیر بخوابند

اینکه به کودک خود اجازه دهید تا دیروقت بیدار بماند و مشغول بازی کردن باشد، باعث خستگی مفرط در او می شود و خستگی زیاد باعث می شود دیرتر به خواب برود و حتی خواب راحت و آسوده ای نیز نداشته باشد. بنابراین تا پاسی از شب بیدار ماندن کودکان، خود علت بی قراری و ناآرامی آنها در طول شب و زمانی که در خواب هستند، می شود.

جوش ها هم فوایدی دارند

بهتر است بدانید که آکنه بهداشت زندگی شما را با تغییرات مثبتی همراه می کند. در واقع جوش ها باعث می شوند که شما از خیر مواد غذایی چرب و شیرین که احتمالا وضعیت جوش ها را بدتر می کنند بگذرید.

نور خورشید؛ دشمن افسردگی زمستان

در فصل سرما به دلیل کمبود نور خورشید، تمامی ریتم های بیولوژی بدن دستخوش تغییرات گسترده ای می شوند که می تواند منجر به افسردگی فصلی شود.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.