تبیان، دستیار زندگی
رئیس شعبه استان تهران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: این دفتر از سال 89 مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی-ایرانی را آغاز کرد و هدف هم این بود که به دور از حاشیه های سیاسی که در زمان های مختلف ایجاد می شود، به صورت علمی به این موضوع توجه شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام و المسلمین شیخ الاسلامی مطرح کرد:

ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی محور فعالیت های دفتر تبلیغات تهران

رئیس شعبه استان تهران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: این دفتر از سال 89 مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی-ایرانی را آغاز کرد و هدف هم این بود که به دور از حاشیه های سیاسی که در زمان های مختلف ایجاد می شود، به صورت علمی به این موضوع توجه شود.

هومن بهلولی٠ روابط عمومی

حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی

به گزارش تبیان، حجت الاسلام و المسلمین محمد شیخ الاسلامی، پیش از ظهر امروز (شنبه 8 آبان) در نشست خبری اولین همایش علمی راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با رویکرد سبک زندگی اسلامی-ایرانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور، اظهار داشت: از آن جایی که تا کنون اکثریت اقدامات انجام شده در جامعه، در راستای عفاف و حجاب، کارهای سلبی بوده، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم(دفتر نمایندگی استان تهران) به فکر برگزاری یک کار ایجابی افتاد و بر این اساس تصمیم به برگزاری اولین همایش علمی با جامعه هدف مشخص بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران، گفت: این دفتر از سال 89 مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی-ایرانی را آغاز کرد و هدف هم این بود که به دور از حاشیه های سیاسی که در زمان های مختلف ایجاد می شود، به صورت علمی به این موضوع توجه شود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران، با بیان این که سبک زندگی اسلامی-ایرانی، دارای موضوعات روشن و دسته بندی های علمی است، گفت: به صورت کلی 12 موضوع برای سبک زندگی اسلامی-ایرانی توسط محققان و پژوهشگران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در نظر گرفته شده که همه این موضوعات نیز، منطبق با سخنرانی معروف رهبر معظم انقلاب در سال 91 است.
وی اضافه کرد: از جمله مهمترین موضوعات کلی مشخص شده در خصوص سبک زندگی اسلامی-ایرانی، می توان به الگوی پوششی، الگوی مسکن، الگوی تحصیل و اندیشه ورزی، الگوی سلامت و بهداشت، الگوی اوقات فراغت؛ الگوی معاشرت، الگوی مصرف فرهنگی، الگوی مصرف اقتصادی، الگوی تعامل با قانون و ... اشاره کرد که ساحت های اصلی این مسئله را تشکیل می دهند.
حجت الاسلام و المسلمین شیخ الاسلامی با بیان این که اهتمام دفتر نمایندگی استان تهران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، کارکردن روی مسئله سبک زندگی اسلامی-ایرانی بر اساس محورهای گفته شده بوده است، تأکید کرد: برگزاری اولین همایش علمی راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با رویکرد سبک زندگی اسلامی-ایرانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور?، در این راستا تعریف می شود و امیدواریم با این کار که انشاءالله تجربه موفقی هم باشد، به غیر از مراکز درمانی و بیمارستان ها، به دیگر فضاهای زندگی مردم نیز ورود کنیم تا فرهنگ عفاف و حجاب با هدفمندی خاصی مورد توجه قرار گیرد.
دبیر علمی اولین همایش علمی راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با رویکرد سبک زندگی اسلامی-ایرانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور?، گفت: امیدواریم از دل این همایش که در نوع خود نو و جدید است، پیشنهادات روشن و راه حل های دقیق و تصمیم ساز در خصوص ترویج مسئله عفاف و حجاب، برای پیشنهاد به مدیران و مسئولان کشور، ارائه شود.
وی با بیان این که نگاه ما در برگزاری این همایش، ایجابی است، گفت: یکی از اهداف ما این است که بررسی کنیم چطور می شود زیبایی های ظاهری، زیبایی های معنوی و زیبایی های اخلاقی که زیربنای مسئله عفاف و حجاب در جامعه است، در بیمارستان ها و مراکز درمانی ترویج شود.
حجت الاسلام و المسلمین شیخ الاسلامی با بیان این که موضوعاتی چون، جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در مسئله عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی در بیمارستان ها و حجاب و عفاف از نظر اسلام، طراحی مدل های حجاب و عفاف در فضای بیمارستانی و ...، از جمله محورهای مشخص شده برای همایش مذکور است، گفت: سعی شده نگاه جامعی به همه افرادی که به نوعی مرتبط با مراکز درمانی و بیمارستان ها هستند صورت گیرد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران خاطرنشان کرد: انتخاب جامعه هدف بیمارستان ها و مراکز درمانی برای برگزاری همایش علمی راهکارهای ترویج عفاف و حجاب، به این معنی نیست که آسیب های مسئله حجاب و عفاف در این مراکز بیشتر است، بلکه ما معتقدیم این فرهنگ باید در میان هر قشری توسعه یابد و تمام تلاش مان هم این است که این همایش با جامعه هدف مراکز درمانی و بیمارستان ها، الگویی برای دیگر مراکز باشد.