تبیان، دستیار زندگی
ند آیت الله سید صادق شیرازی در دیدار با عده‌ای از عشایر و رؤسای آنها در شهر مقدس قم ضمن تأكید بر وحدت و انسجام مردم عراق گفت: عشایر و قبایل عراق باید از اختلاف‌ها و درگیری‌های قومی و قبیله‌ای دوری كنند كه آثار وخیمی دارد. وی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عشایر و قبایل عراق باید از اختلافها دورى كنند

آیت الله سید صادق شیرازی در دیدار با عده‌ای از عشایر و رؤسای آنها در شهر مقدس قم ضمن تأكید بر وحدت و انسجام مردم عراق گفت: عشایر و قبایل عراق باید از اختلاف‌ها و درگیری‌های قومی و قبیله‌ای دوری كنند كه آثار وخیمی دارد.
وی در این دیدار تصریح كرد: درگیری‌‌ها و اختلاف‌ عشایر و قبایل در مناطق گوناگون عراق یكی از صفات و عادات ناپسند رایج در بسیاری مناطق عراق است كه باید هرچه سریع‌تر برطرف گردد.
آیت الله شیرازی گفت: در زمان نظام صدام اختلاف‌ها و درگیری‌های قبایل و عشایر بروز نداشت اما پس از آن بسیار رشد كرده و بارز شده است كه برای مصالح و منافع كشور بسیار مضر است. وی ضمن ابراز همدردی با تمام مردم و شهروندان عراق نسبت به اوضاع آشفته كنونی كشور افزود: مطمئناً بعد از هر سختی و گرفتاری، آسایش و امنیت خواهد آمد و كشور عراق نیز كه سال‌های متمادی در رنج و عذاب بوده است، برای بدست آوردن امنیت، استقلال و بازگشت به اوضاع عادی و طبیعی به زمان نیاز دارد. وی بر ضرورت تلاش همه نیروها و مردم در كشور برای بازسازی عراق تأكید كرد و آبادانی عراق را نیازمند همكار همگان دانست.
آیت الله شیرازی با دعوت مردم به صبر و استقامت در عرصه سازندگی، برای شیوخ عشایر آرزوی موفقیت كرد.
منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی شیعه