تبیان، دستیار زندگی
سومین دوسالانه بین المللی کارتون کتاب به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سومین دوسالانه بین المللی کارتون کتاب فراخوان داد

سومین دوسالانه بین المللی کارتون کتاب به دبیری سید مسعود شجاعی  طباطبایی برگزار می شود.

بخش هنری تبیان

فراخوان کتاب

سومین دوسالانه بین المللی کارتون کتاب به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و به دبیری سید مسعود شجاعی  طباطبایی برگزار می شود.

دبیر سومین دوسالانه بین المللی کارتون کتاب در گفت وگو با فارس اظهار داشت: فراخوان این رویداد هنری با موضوعات کتاب و شهر، کتاب و زندگی، کتاب و خانواده، کتاب و کودک، کتاب و کتابخانه، کتاب و کتابدار، کتاب و رسانه، کتاب و آینده از هفته گذشته در سایت این دوسالانه به 10 زبان دنیا اعلام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع در همین فرصت، هنرمندانی از 13 کشور آثاری را به دبیرخانه ارسال کرده اند و همین استقبال نشان می دهد تا 10 دی (آخرین مهلت ارسال آثار) شاهد حضور پرشورتری از هنرمندان ایران و جهان خواهیم بود.

شجاعی طباطبایی یادآور شد: دوره های اول و دوم دوسالانه بین المللی کارتون کتاب، با استقبال خوبی از سوی هنرمندان برگزار شد؛ طوری که در دوره دوم دوسالانه 1348 اثر از 468 هنرمند 64 کشور دنیا شرکت کردند که نشان دهنده اعتماد هنرمندان داخلی و خارجی است.

وی بیان داشت:  با توجه به اینکه کارتونیست های ایرانی به لحاظ کمی و کیفی حضور خوبی در رویدادها دارند، در دوره قبل، جوایز اصلی را از آن خود کردند و هنرمندان خارجی الواح تقدیر را دریافت کردند.

دبیر سومین دوسالانه بین المللی کارتون کتاب خاطرنشان کرد: ارتقا سطح کمی و کیفی آثار، قضاوت را مشکل تر می کند و بر همین اساس داوری آثار در دو مرحله اولیه و نهایی صورت می گیرد.

وی با اشاره به جوایز درنظر گرفته شده برای این دوسالانه گفت: نفرات اول تا سوم به ترتیب جوایزی به رقم 2000 دلار،1500 دلار و 1000 دلار به همراه لوح تقدیر و تندیس دوسالانه دریافت می کنند؛ ضمن اینکه 5 جایزه 500 دلاری به همراه لوح تقدیر و تندیس برای 5 نفر برگزیده در نظر گرفته شده است.

علاقه مندان آثار خود را می توانند به نشانیinfo@booktoon.ir ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.booktoon.ir مراجعه کنند.


منبع: فارس