تبیان، دستیار زندگی
سارا عرفانی نویسنده و فعال ادبی و فرهنگی از مراحل پایانی نگارش اثری درباره زندگی حضرت معصومه(س) برای نوجوانان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی حضرت معصومه(س) به قلم نویسنده پنجشنبه فیروزه ای

سارا عرفانی نویسنده و فعال ادبی و فرهنگی از مراحل پایانی نگارش اثری درباره زندگی حضرت معصومه(س) برای نوجوانان خبر داد.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان
زندگی حضرت معصومه(س) به قلم نویسنده پنجشنبه فیروزه ای

سارا عرفانی، از نگارش زندگی نامه حضرت معصومه(س) خبر داد و اظهار كرد: داستان زندگی حضرت معصومه را برای گروه سنی نوجوان و به سفارش انتشارات مدرسه می نویسم و تا چند روز دیگر نگارش این اثر به پایان می رسد.

وی ادامه داد: این اثر زندگی حضرت معصومه را از دوران پیش از تولد تا وفات ایشان روایت می كند و قرار است در مجموعه ای كه از كتاب هایی كه به بانوان تاثیرگزار و برجسته اسلام می پردازد، منتشر شود.

عرفانی همچنین گفت: برای نگارش زندگی نامه خودم شخصیت حضرت معصومه(س) را انتخاب كردم، چرا كه ارادت خاصی به این حضرت دارم. اثر پیشین بنده هم به امام رضا(ع) مرتبط بود و خواستم در این اثر نیز به نوعی عرض ارادت خود را به آن حضرت و خاندان پاك و مطهرشان ابراز كنم.

نویسنده كتاب «لبخند مسیح» با بیان اینكه نگارش برای كودكان و نوجوانان امری دشوار است، اظهار كرد: معتقدم نگارش داستان برای كودكان بر خلاف تصور برخی نویسندگان، بسیار دشوارتر از نگارش داستان برای نوجوانان و بزرگ سالان است و تا به حال نیز جرئت نداشته ام وارد این عرصه شوم. البته داستان نویسی برای نوجوانان هم مانند كودكان دشوار است و باید بدانیم مخاطب نوجوان با روحیات خاص و لطیف خود اثر را می خواند و اینكه چنین مخاطبی با اثر ارتباط برقرار كند، كار دشواری است.

سارا عرفانی فارغ التحصیل كارشناسی الهیات گرایش فلسفه اسلامی دانشگاه شاهد است. وی تجربه دبیری علمی بخش داستان جشنواره شعر و داستان جوان سوره را پشت سر گذاشته و در جشنواره ها و فستیوال های بسیاری به عنوان دبیر و یا داور حضور داشته است. از این نویسنده تا به حال آثاری همچون: لبخند مسیح، انتشارات سوره مهر (چاپ یازدهم)، از جنس خدا، زندگی نامه داستانی شهید نصرت اله الله كرمی، سردار استقامت، زندگی نامه داستانی سردار شهید محمدجواد آخوندی، دلاورمرد سیستان، زندگی نامه داستانی سردار شهید میرقاسم میرحسینی (چاپ چهارم)، زنگ عبور، داستان های كوتاه كوتاه از شهدای دانش آموز، پروانه ای كه سوخت، زندگی نامه داستانی شهید مجتبی نواب صفوی (چاپ پنجم)، صد درجه سانتیگراد، گردآوری آثار برتر پایگاه فرهنگ و ادب فارسی؛ لوح، عطر عطش، گردآوری آثار برتر سوگواره داستان كوتاه كوتاه عاشورایی، هدیه ولنتاین، مجموعه داستان، انتشارات كتاب نیستان (چاپ دوم)، پنجشنبه فیروزه ای، انتشارات كتاب نیستان (چاپ چهارم)، ترجمه كتاب لبخند مسیح در كشور كرواسی منتشر شده است.


منبع: حوزه هنری