تبیان، دستیار زندگی
شهرها و مناطق محروم در هفته کتاب، با برنامه های ویژه رنگ و بوی کتاب می گیرند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از هفته کتاب و کتابخوانی چه خبر!

شهرها و مناطق محروم در هفته کتاب، با برنامه های ویژه  رنگ و بوی کتاب می گیرند.

فرآوری: راحله خلیلی - بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

از هفته کتاب و کتابخوانی چه خبر!

هر روز که به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی نزدیک تر می شویم، برنامه های جدیدی از سوی نهادها و اهالی کتاب برای برگزاری باشکوه این آیین ادبی، اعلام می شود. در ادامه مروری داریم به برنامه های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی.

آرایش شهرهای بزرگ با شعارهایی درباره کتاب
 
نادر قدیانی، رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان از آراستن تابلوی شهرهای بزرگ به شعارهای مربوط به کتاب خبر می دهد و می گوید: با هماهنگی هایی که با سازمان زیباسازی شهرداری تهران در حال انجام است، هشت کلان شهر تحت پوشش طرح «کتابخانه ای به وسعت شهر» قرار می گیرند.
 
قدیانی در این باره می افزاید: سال گذشته با توافقی که بین سازمان زیباسازی شهر تهران و انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ایران صورت گرفت، تابلوهای شهری تهران، با شعارهای مربوط به کتاب در «هفته کتاب» آراسته شد. امسال پیرو توافق سال گذشته، پیشنهاد ما این است که هفت شهر دیگر به این طرح اضافه شده و به این ترتیب هشت کلان شهر ایران در «هفته کتاب» تحت پوشش طرح کتابخانه ای به وسعت شهر قرار بگیرند.
 
وی درباره انتخاب شعارهایی که در «هفته کتاب» روی تابلوهای شهری نوشته خواهد شد نیز بیان کرد: شعارهایی که روی تابلوهای کلان شهرها در «هفته کتاب» نوشته خواهد شد، صبح امروز در نشست هفتگی هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ایران درنظر گرفته شد. این شعارها از بین 110 شعاری انتخاب شده که ناشران کودک و نوجوان کشور طی هفته های اخیر، به انجمن ارسال کرده اند.

 تجهیز کتابخانه های مناطق محروم

انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به مناسبت بیست و چهارمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در آبان ماه  امسال، بار دیگر به تجهیز کتابخانه های مناطق کم برخوردار روستایی می پردازد.
این اقدام برای سومین بار است که به وسیله انجمن نامبرده و با همکاری ناشران حوزه کتاب کودک و نوجوان، انجام می شود.

گفتنی ست انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با کمک برخی از ناشران و با تلاش نهاد کتابخانه های عمومی کشور توانسته است در دو سال گذشته به کتابخانه های مناطق کم برخوردار روستایی بیش از 324 هزار جلد کتاب اهدا می کند.

این انجمن در هفته کتاب نمایشگاهی از جوایز و کتاب های برگزیده ناشران عضو خود را برگزار می کند.
 در این نمایشگاه، جوایز و کتاب هایی که طی سال های 1380 تا 1394 از جشنواره های گوناگون و معتبر ملی و بین المللی در حوزه کودک و نوجوان کسب شده است.



توزیع هزاران جلد کتاب در حوزه پدافند غیرعامل در مدارس

محمد فاضل،  مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، در مراسم رونمایی از سند راهبردی و کتاب های پدافند غیرعامل با بیان اینکه آموزش و پرورش می تواند در همه ابعاد نقش آفرینی کند، می گوید: این موضوع باید مورد توجه مسوولان کشور قرار بگیرد و در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کند تا کشور در همه زمینه ها مصون شود.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش  اضافه می کند: 135 هزار جلد کتاب برای مدارس متوسطه اول، 135 هزار جلد کتاب برای متوسطه دوم، 50 هزار جلد کتاب برای دبیران متوسطه و 20 هزار جلد کتاب برای اولیای دانش آموزان با موضوع پدافند غیرعامل در مدارس توزیع شد.

فاضل صریح کرد : هزاران جلد کتاب آماده و 200 هزار نفر در دوره های آموزش مرتبط با پدافند غیرعامل شرکت کرده اند. میلیون ها بروشور در اختیار مدارس قرار گرفته و خدمات فرهنگی و هنری مختلفی ترتیب داده شده است.


منابع:
ایرنا
ایسنا
لیزنا