تبیان، دستیار زندگی
شد مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عبایی خراسانی از سوی بیت آن مرحوم و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،  در حسینیه شهدای قم برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام واعظ طی سخنانی گفت: در شرایطی كه ابرقدرت‌ها و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابر قدرتها میخواهند اسلام نباشد

مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عبایی خراسانی از سوی بیت آن مرحوم و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،  در حسینیه شهدای قم برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام واعظ طی سخنانی گفت: در شرایطی كه ابرقدرت‌ها و جنایتكاران و انسان‌های گستاخ كه غیر از غارتگری حرفی نداشتند بر ضد مردم متحد شده بودند، خداوند عنایت كرد و امام خمینی ـ ره ـ این مردم توانا توانست برای اولین بار بعد از پیامبر ـ ص ـ حكومتی به نام اسلام تشكیل دهد و تأكید داشت جمهوری اسلامی نه یك كلمه كم و نه یك كلمه بیشتر باشد. وی ادامه داد: حركت حضرت امام ـ ره ـ طوفانی به پا كرد كه زندگی را برای استكبار جهانی سخت كرده بود و آنها به دشمنی با این انقلاب برخواستند و در نهایت فهمیدند دیگر نمی‌توان با زور و تزویر این حكومت را نابود كرد.
حجت الاسلام واعظ تشكیل نهادهای انقلابی همچون سپاه پاسداران، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی را نمونه‌هایی از اقدامات مهم حضرت امام ـ ره ـ برشمرد و تصریح كرد: امام ـ ره ـ سپاه پاسداران را با هدف تقویت بنیه اعتقادی ملت ایران تأسیس كردند ولی با هجمه دشمن بر ضد كشور سپاه نتوانست این كار را كامل انجام دهد و وارد عرصه جنگ شد و الحمدالله امروز سپاه به اقتداری رسیده است كه اگر اسرائیلی‌ها ذره‌ای جسارت كنند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اتكا به نیروی ایمان و قدرت الهی خود در برابر آنها می‌ایستد. وی با بیان اینكه ضعف‌ها و كاستی‌ها در هر جامعه‌ای وجود دارد، خاطر نشان ساخت: من نمی‌گویم در كشور هیچ گونه ضعف و كمبودی وجود ندارد و یا صد در صد به اهداف حضرت امام ـ ره ـ و رهبر معظم انقلاب رسیده‌ایم، زیرا حضرت امیر ـ ع ـ هم به تمام اهداف خود نرسید. چون عده‌ای خیانت و یا فرار می‌كردند تا جایی كه امیر مؤمنان ـ ع ـ از خداوند می‌خواست تا علی را از آنها بگیرد. ولی یك روز كه خدمت امام راحل رسیدیم، ایشان فرمودند: انتقادها و ضعف‌ها را به نحوی نگویید كه به اصل انقلاب و اسلام ضربه بخورد چون خون ده‌ها هزار شهید پای این انقلاب رفته است.
حجت الاسلام واعظ در ادامه با انتقاد از سیاسی‌بازی عده‌ای به نام چپ و راست در كشور توضیح داد: من به چپ و راست كاری ندارم و همه مردم زیر پرچم انقلاب اسلامی كه انسان كاملی به نام امام ـ ره ـ آن را پایه گذاشت، جمع هستند و این را بدانید دشمن با تمام قدرت و قوا خود را ‌‌برای سركوب انقلاب و اسلام مجهز كرده است. او چپ و راست نمی‌شناسد، ابرقدرت‌ها می‌خواهند اسلام نباشد تا دیروز ایران را غارت می‌كردند ولی امروز نوبت عراق است و به نام آزادی چه جنایاتی كه نكردند. نمونه‌اش هم كشتار مردم و جریان زندان عراق بود. آنها دلشان برای ما نمی‌سوزد و فقط به دنبال منافع خود هستند.
وی خطاب به كسانی كه به غرب امید بسته‌اند، تأكید كرد: تاریخ ثابت كرده چپ و راست برای امریكا هیچ تفاوتی ندارد و دشمنان تنها به دنبال منافع خود هستند و اگر چند نفر امریكایی كشته شود غوغا به پا می‌كنند ولی روزی هزاران مسلمان بمیرند هم صدایی از آنها بر نمی‌آید. در عراق هم اگر آیت الله سیستانی، آن روحانی بزرگ نبود، نمی‌دانید چه می‌كردند. زیرا آنها به فكر نابودی اسلام هستند. پس باید مسلمانان متحد شده، ترفند‌های دشمن را بشناسند.
وی در پایان سخنان خود از خدمات علمی و اجتماعی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عبایی خراسانی در دوران انقلاب اسلامی قدردانی كرد.