تبیان، دستیار زندگی
گسترش وحدت و تقریب را در جهان اسلام امری ضروری دانست و افزود: مشکل تکفیر و داعش فقط مشکل عراق و سوریه نیست بلکه مشکل کل جهان اسلام است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امت اسلامی بیش از هر زمانی آماده پذیرش تقریب است

پذیرش تقریب

تبیان به نقل از گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از مجمع تقریب مذاهب اسلامی آیت الله محسن اراکی در دیدار گروهی از علمای اهل سنت و شیعه عراق گفت: به رغم مشکلاتی از قبیل تندروی، افراط، جنگ و تکفیر که در جهان اسلام وجود دارد، معتقدم که امت اسلامی الان بیش از هر زمان دیگری آماده پذیرش تقریب است.
وی که شامگاه دوشنبه در مجمع تقریب مذاهب اسلامی قم سخن می گفت، گسترش وحدت و تقریب را در جهان اسلام امری ضروری دانست و افزود: مشکل تکفیر و داعش فقط مشکل عراق و سوریه نیست بلکه مشکل کل جهان اسلام است.
اراکی اظهار امیدواری کرد تا طرح های تقریبی به ویژه راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق عملیاتی شود و ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده بر ضرورت تسریع و تدوین نقشه راه و برنامه های عملیاتی این دانشگاه تاکید کرد.
هیئتی از وزارت تحصیلات عالیه عراق، دیوان وقف اهل سنت عراق، دیوان وقف شیعه عراق، دانشگاه اهل بیت(ع)، مشاور وزیر تحصیلات عالیه عراق و گروهی از علمای اهل تسنن و تشیع عراق برای بررسی چگونگی راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی به ایران سفر کرده بودند.
هیئت عراقی در دو روز گذشته در دانشگاه مذاهب اسلامی و مجمع جهانی تقریب گفتگوهای کاربردی و راهبردی داشتند و در دانشگاه مذاهب اسلامی نحوه کارکرد این دانشگاه برای هیئت عراقی تشریح شد.
فراهنگ**1003** 1568 دریافت کننده: محمدرضا جعفرملک انتشار دهنده : حسن فتحعلی


منبع:
www.irna.ir
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .