تبیان، دستیار زندگی
اگر فلسفه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه دانشگاهها و در بین اساتید و دانشجویان بخوبی بیان و تبیین شود، امکان ندارد که دانشجویی جذب این دو واجب فراموش شده نشود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روش ها و شیوه های امر به معروف و نهی از منکر نیازمند اصلاح است

فلسفه امر به معروف

تبیان به نقل از گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدجمال الدین میرمحمدی عصر سه شنبه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: امروز در بحث آسیب شناسی و الگوهای رفتاری امر به معروف و نهی از منکر، مشکل داریم و نیاز داریم که مسؤولان و رؤسای دانشگاه ها در این حوزه به ما کمک کنند.
وی با بیان این که در این راه نیاز به تولید محتوا و ایده پردازی داریم، اضافه کرد: دانشگاه ها باید در تولید علم، محتوی دادن و ارائه نظریه جدید با رویکرد مختلف به معاونت فرهنگ، آموزش و تحقیقات ستاد امر به معروف و نهی از منکر تلاش و نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کنند.
میرمحمدی تأکید کرد: باید متناسب با نیاز، زمان و مکان ایده های ما نیز تغییر کند.
معاون فرهنگ، آموزش و تحقیقات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به تغییر ساختار معاونت فرهنگی این ستاد و تشکیل معاونت جدید با عنوان فرهنگ، آموزش و تحقیقات، اظهار کرد: این بدان معناست که به امر به معروف و نهی از منکر باید با رویکرد فرهنگی نگاه شود.
وی ادامه داد: این معاونت نیازمند پشتوانه علمی و تحقیقاتی و ایده های جدید است و دانشگاه ها باید در این راه به ما کمک کنند.
معاون فرهنگ، آموزش و تحقیقات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان این که در فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر باید نگاه ایجابی وجود داشته باشد، تصریح کرد: باید از نگاه قهری و قوه قهریه جلوگیری و خودداری شود.

اگر فلسفه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه دانشگاهها و در بین اساتید و دانشجویان بخوبی بیان و تبیین شود، امکان ندارد که دانشجویی جذب این دو واجب فراموش شده نشود.

میرمحمدی با تأکید بر این که دین و جامعه اسلامی از زمامداران و مسؤولان اجرایی به ویژه رؤسای دانشگاه ها انتظار دارد تا در حوزه امر به معروف و نهی از منکر وارد شوند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر سنت نبوی و علوی است و باید ادامه پیدا کند.
وی تصریح کرد : حاکمان اسلامی باید سردمدار این فریضه واجب باشند.
معاون فرهنگ، آموزش و تحقیقات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان این که نظام جمهوری اسلامی از حاکمان و مسؤولانی برخوردار است که دغدغه واژه های وحی الهی را دارند و در این راستا گام بر می دارند، گفت: اگر فلسفه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه دانشگاهها و در بین اساتید و دانشجویان بخوبی بیان و تبیین شود، امکان ندارد که دانشجویی جذب این دو واجب فراموش شده نشود.
میرمحمدی بیان کرد: اگر در برخی زمان ها که افرادی فراری شدند، شاید نوع تبیین ما مشکل داشته و نتوانستیم جوانان و دانشجویان را به سمت این حوزه بیاوریم.
وی با بیان این که اگر این فریضه در جامعه دایر شود، حق مظلوم از ظالم گرفته می شود و حتی دشمن را بر سر خط می آورد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر ما را در برابر دشمنان سربلند و پیروز می کند.
معاون فرهنگ، آموزش و تحقیقات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مشکل امر به معروف و نهی از منکر داریم و در حوزه های فرهنگ و سیاست باید معروف ها و منکر ها را بدانیم، اضافه کرد: اگر معروف و منکر را بخوبی فرا گیریم، آن موقع مذهب ها و گروه های مختلف براحتی با یکدیگر رقابت می کنند و مشکلی نخواهیم داشت.
میرمحمدی با اشاره به بازدید امروز خود از سطح شهر سمنان و بررسی مسائل مختلف، گفت: خوشبختانه امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان سمنان حاکم بوده و این نشان دهنده توجه و دغدغه مسؤولان استان و شهرستان به این حوزه است.
وی با اشاره به گزارش مسؤولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان درباره آموزش حدود دو هزار و 900 نفر از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال جاری، گفت: امیدواریم این تعداد تا پایان امسال به بیش از چهار هزار نفر برسد.
در این نشست که استاندار سمنان، معاونان استانداری، نمایندگان دفتر ولی فقیه در دانشگاه ها، رؤسای دانشگاه ها و جمعی از مدیران و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان حضور داشتند، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تبیین و تشریح و درباره اجرایی کردن برنامه های این قانون در دانشگاه ها بحث و تبادل نظر شد.
شبد**7470**6026**1504**خبرنگار: علیرضا عربی** انتشار دهندگان: جانعلی فتحی** علی پاینده


منبع:
www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .