تبیان، دستیار زندگی
قد آیت الله محسنی گرگانی در گردهمایی یك روزه امامان جماعت مساجد استان مركزی كه با هدف تبیین طرح راه رشد در محل بیت امام جمعه اراك برگزار شده بود، گفت: نهی از منكر تنها برای مقابله با بدحجابی نیست، بلكه همه منكرات مانند رباخوا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاكمیت دینى باید در زمینه كاهش منكرات در جامعه اعمال قد

آیت الله محسنی گرگانی در گردهمایی یك روزه امامان جماعت مساجد استان مركزی كه با هدف تبیین طرح راه رشد در محل بیت امام جمعه اراك برگزار شده بود، گفت: نهی از منكر تنها برای مقابله با بدحجابی نیست، بلكه همه منكرات مانند رباخواری، رشوه‌خواری، پارتی‌بازی، كم‌كاری، رانت‌خواری را نیز شامل می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی در این گردهمایی گفت: حاكمیت دینی باید در زمینه كاهش منكرات در جامعه اعمال قدرت كند تا كشور از همه لحاظ نمونه باشد. منكرات با اعمال قدرت از سوی حاكمیت دینی در جامعه كاهش می‌یابد.
امام جمعه اراك گفت: حاكمیت و دولت اسلامی به آسانی می‌توانند امر به معروف و نهی از منكر را در ادارات، نهادها، وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها توسط اعمال قدرت، ترویج و پیاده كنند.
آیت الله محسنی گرگانی افزود: امام جماعت مساجد با مردم در ارتباط نزدیك هستند و با برنامه‌ریزی اصولی و حمایت عملی از سوی مسئولان می‌توانند در رشد آگاهی مردم از اثرات مخرب وجود منكرات در جامعه نقش بسزایی داشته باشند، اما در حال حاضر امامان جماعت مساجد و نمازگزاران آنان، قدرتی برای اجرای امر به معروف و نهی از منكر ندارند و این ابزار را باید حاكمیت در اختیار آنان قرار دهد.
حجت السلام علی درگاهی معاون تشكل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر كشور نیز در ادامه این مراسم گفت: سنت‌گرایی، فقدان و یا ضعف فرهنگ دینی، ارائه الگوهای نادرست، نبود مراقبت خانواده، بی‌اعتنایی به ازدواج، تبلیغات سوء دشمنان و ضعف ایمان و برخوردهای نادرست از عوامل گرایش مردم به منكرات است. وی افزود: نخستین گام برای آگاهی مردم آموزش است كه در این زمینه امامان جماعت مساجد محور قرار می‌گیرند.
حجت الاسلام درگاهی گفت: امامان جماعت مساجد و تشكل‌های مردمی در محله‌ها می‌توانند فریضه الهی امر به معروف و نهی از منكر را به نحو مطلوب اجرا كنند. وی افزود: برای امر به معروف و نهی از منكر باید مراتب قلبی، لسانی و یدی آن با هماهنگی كامل انجام شود تا اثرگذار باشد.
معاون تشكل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منكر كشور گفت: دولت جمهوری اسلامی با توجه به بخش‌نامه‌های سال‌های 72 و 81 معاون اول رئیس‌ جمهوری را موظف به حمایت همه جانبه از اجرای این فریضه الهی نموده است.
حجت الاسلام رضاییان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان مركزی و معاون تشكل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر استان مركزی نیز در ادامه مراسم گفت: عمل و اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منكر مهمترین بخش این فریضه الهی است كه متأسفانه توجه كافی به آن نشده است. وی اجرای این فریضه را یك وظیفه همگانی دانست.
این گردهمایی با هدف تبیین طرح راه رشد جهت گسترش بیش از پیش امر به معروف و نهی از منكر در جامعه و مشاركت بیشتر به مردم در اجرای این فریضه الهی برپا شده بود.
منبع : رسا