تبیان، دستیار زندگی
ت مسجد جامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به اولین همایش ترجمانی مقدس آن را مصراعی دانسته است از قصیده‌های بلند، كه فرهنگ والای الهی علوی را تبیین و ترویج می‌كند. در این پیام با بیان اینكه سید رضی همدانی به گردآوری و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش ترجمانى مقدس ، فرهنگ والاى الهى علوى را تبیین و ت

مسجد جامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به اولین همایش ترجمانی مقدس آن را مصراعی دانسته است از قصیده‌های بلند، كه فرهنگ والای الهی علوی را تبیین و ترویج می‌كند.
در این پیام با بیان اینكه سید رضی همدانی به گردآوری و تدوین كتاب بزرگ نهج‌البلاغه همت گماشته است، آمده است: موجب شگفتی است كه چرا پس از گذشت ده قرن، هنوز دیگر كلمات گهربار آن امام همام پراكنده است و به صورت یك جا و جامع تدوین و منتشر نشده است. در بخش دیگری از پیام آورده شده است: هر چند از نهج‌البلاغه تاكنون در حدد 400 اثر در شرح و ترجمه به زبان‌های گوناگون نشر یافته اما وظیفه ارباب خرد و اهل قلم بسی سنگین‌تر است. چرا كه خوانندگان روز‌افزونند و بر خادمان علوم و معارف علوی است كه در تهیه زمینه‌های خلاقیت و نوآوری و عرضه شایسته آثار روزآمد در این عرصه از هیچ كوشش و حمایت كوتاهی نكنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان فیض‌الاسلام را فخر فرهنگ ایران دانسته است كه هم گذشته درخشان ما را بازخوانی كرد و هم توفیق آینده را تحریر نموده است. مردی كه نیاز زمانه را سنجید و جامعیت كلام مقدس را شناخت و در نزولی دیگر ترجمه این كلام را همت گماشت و پاسخ شایسته زمانه و مردم سخن‌شناس را به كرامت و حرمت به خانه‌ها برد و زمانه گواه است كه تنها راست‌پنداران و راست‌كرداران اهل رُستن و رَستن‌اند.
منبع : رسا