تبیان، دستیار زندگی
هر وسیله ای نگهداری خاص خودش را دارد، البته اگر بخواهیم مدت زیادی از آن استفاده کنیم، لوازم آرایشی هم از این قاعده مستثنی نیست و باید از آن خوب نگهداری کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه از لوازم آرایشیمان نگهداری کنیم؟

هر وسیله ای نگهداری خاص خودش را دارد، البته اگر بخواهیم مدت زیادی از آن استفاده کنیم، لوازم آرایشی هم از این قاعده مستثنی نیست و باید از آن خوب نگهداری کنیم.

فرآوری: زینب عشقی- بخش زیبایی تبیان
لوازم آرایش

اسفنج و قلم مو آرایشی

وجود قلم موهای آرایشی در لوازم آرایش، از ضروریات است. قلم موهای خاصی وجود دارند که برای رسیدن به چهره ای عالی، به وجود آن‌ها نیاز خواهید داشت. با این حال یکی از چیزهایی که خیلی‌ها از آن چشم‌پوشی می‌کنند، شستن قلم موهای آرایشی شان است! اگر زیاد از اسفنج‌ها، قلم‌موها استفاده می کنید، سعی کنید آنها را هفته‌ای یکبار بشویید.

ابزار های آرایشی

ابزارهای آرایشی‌تان را در کیف یا جعبه‌ی آرایش نگه ندارید، زیرا آنها محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ها هستند. اگر می‌خواهید یک اسفنج یا قلم مو را برای مسافرت با خود ببرید، آن را در یک کیسه‌ی پلاستیکی زیپ دار یا داخل کیفتان نگه دارید تا گرد و خاک روی آن ننشیند.

در بسته شود!

همیشه پس از استفاده از لوازم آرایشی  درب آن‌ها را ببندید یا آن‌ها را درون قوطی‌ها و بسته‌های خود قرار دهید.  باز گذاشتن بسته‌های كرم‌پودر، رهاكردن ژل‌ها، سایه‌ها و رژ لب‌ها بدون درب در محیط می‌تواند باعث شود آن‌ها به انواع میكروب‌ها آلوده شوند. و در این حالت ممكن است آن‌ها به لوازم آرایش شما راه پیدا كند و باعث آلودگی آن‌ها شود. هر چقدر هم كه عجله داشته باشید چند ثانیه را برای بستن درب وسایل استفاده شده و قراردادن سرپوش یا روكش آن‌ها وقت بگذارید.

بدترین جای نگهداری از لوازم آرایشی

خیلی از خانم ها لوازم آرایشیشان را در حمام نگه می دارند که بدترین جای ممکنه است، چرا که رطوبت موجود در حمام باعث می شود که میکروب ها در آن محیط رشد کنند و از طرف دیگر گرما و رطوبت باعث خراب شدن زودهنگام لوازم آرایشی می شود، پس لوازم آرایشیتان را از حمام به جای مناسب تری منتقل کنید.

این موارد را در یخچال نگهداری کنید:

عطر

خیلی از خانم ها لوازم آرایشیشان را در حمام نگه می دارند که بدترین جای ممکنه است، چرا که رطوبت موجود در حمام باعث می شود که میکروب ها در آن محیط رشد کنند و از طرف دیگر گرما و رطوبت باعث خراب شدن زودهنگام لوازم آرایشی می شود

اگر عطرهای خود را دور از گرما نگه دارید، عمر عناصر تركیبی درون آنها را افزایش داده‌اید. به گفته محققان، نگهداشتن عطر در یخچال می‌تواند آن را در مقابل اكسید شدن ناشی از گرما یا نور مستقیم خورشید حفظ كند، چون این دو عامل تاثیر مخربی بر تركیبات شیمیایی عطرها می‌گذارند.

كرم دور چشم

استفاده از درمان پف چشم با كرم‌های سرد برای كسانی كه معمولا چشم‌های‌شان حالت خواب‌آلود دارد، بسیار تاثیرگذار است، چون دمای پایین، مویرگ‌ها را منقبض كرده و درنتیجه جریان مایع در بافت نرم را كاهش می‌دهد. كم شدن جریان مایع، التهاب و پف را كم كرده و حس خوبی را هم برای شما به ارمغان می‌آورد.

ماسك‌های صورت

محققان درباره ماسك‌های صورت می‌گویند: بهتر است ماسك‌های مرطوب كننده، آرام‌بخش و ترمیم كننده پوست را در یخچال حفظ كنید، به‌ویژه اگر پوست حساس و مستعد قرمز شدن دارید، چون سرما مویرگ‌ها را منقبض كرده و قرمزی پوست شما را هم كاهش می‌دهد.

محصولاتی كه در آنها باز شده‌اند

محافظت از خلوص و تاثیرگذاری عناصر فعال در محصولاتی كه قبلا در آنها را باز كرده‌اید، بسیار مهم است. مواد آرایشی حاوی تركیبات فعالی مانند رتینول، ویتامین C، پپتیدها و هیدروكینون باید در دمای خنك نگهداری شوند.

محصولات حاوی تحریك كننده فلزی

بعضی لوازم آرایشی مثل كرم مرطوب كننده سر ساچمه‌ای، حاوی اعمال كننده‌های فلزی هستند و زمانی كه سرد باشند، تاثیر درمانی بهتری دارند. بسته‌بندی این مرطوب كننده به‌صورتی است كه ژل موجود در آن از كنار سر ساچمه‌ای رول مانند آن رد شده و سرد می‌شود. این كار باعث می‌شود پوست شما در تمام طول روز آبرسانی شود.
اگر تصمیم گرفتید لوازم آرایشی را به یخچال منتقل كنید. بهتر است اول آنها را در یك ظرف در بسته قرار دهید. این كار، نكات مثبت خاص خود را دارد. ازجمله اینكه با این كار لوازم آرایشی از دسترس كودكان – و البته آقایان حواس‌پرت! – دور می‌ماند و نكته دیگر اینكه زمانی كه به آنها احتیاج دارید، لازم نیست برای برداشتن هر كدام مسیر آشپزخانه را پیش بگیرید! بلكه یك‏بار كیف یا بسته مشخصی را از یخچال بر می‌دارید و به‌راحتی آن را در یخچال قرار می‌دهید، ضمن اینكه امكان تداخل بوی محصولات غذایی با وسایل بهداشتی- آرایشی به حداقل می‌رسد.


منبع: دلگرم، تصویر زندگی،برترین ها
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.