تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی عصبانی است. تیم او در حساس ترین مقطع در راه صعود به جام جهانی قرار دارد اما به زعم وی شرایط و امکانات و البته حمایت ها به اندازه کافی وجود ندارد و پررنگ نیست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کی روش عصبانی تر از همیشه

سرمربی تیم ملی عصبانی است. تیم او در حساس ترین مقطع در راه صعود به جام جهانی قرار دارد اما به زعم وی شرایط و امکانات و البته حمایت ها به اندازه کافی وجود ندارد و پررنگ نیست.

بخش ورزشی تبیان

کارلوس کی روش

البته در جمع فدراسیون نشین ها افرادی هستند که نظر دیگری دارند. مثل امیر عابدینی، مسوول کمیته اقتصادی فدراسیون که در مصاحبه ای نگرانی های کی روش را زیر سوال برد؛ مصاحبه ای که اصلا به مذاق کی روش خوش نیامد و او را تمام طول روز پنج شنبه به فدراسیون فوتبال کشاند تا منتظر عابدینی باشد.

او در جمع خبرنگاران به شدت به مواضع وی تاخت: «اردو صفر! بازی تدارکاتی دوستانه صفر! این موضوعی است که شما نمی توانید آن را پنهان کنید. وقتی یک فرصت بازی دوستانه و تدارکاتی را از دست می دهیم، در واقع فرصت آماده سازی یکسری بازیکن جوان مثل مهدی ترابی، سعید عزت اللهی و علی کریمی (که تمام این بازیکنان می توانستند فرصت یک تجربه بازی بین المللی را داشته باشند) را از دست داده ایم. متاسفانه بعضی افراد صحبت هایی را مطرح می کنند که نه تنها هیچ اطلاعی از آن ندارند؛ بلکه یکسری از این صحبت ها ارتباط مستقیمی با این افراد ندارد.   روی صحبتم با آقای شیعی و عابدینی است.

مخصوصا آقای عابدینی که در صحبت هایشان گفتند کی روش و کادر تیم ملی حقوق ها و دستمزدهایشان را دریافت کردند که به هیچ عنوان این طور نیست. 3، 4 ماهی است پولی دریافت نکرده ام. بنده اینجا حضورم دارم تا ایشان تشریف بیاورند و حقوق و مزایای بنده را پرداخت کنند.» او حرف های عابدینی را با حرف هایی که پیش از این از اسدی، دبیرکل فدراسیون شنیده قیاس می کند و به عابدینی هشدار می دهد به همان سرنوشت دچار خواهد شد: «این صحبت ها اصلا برایم مهم نیست، همین نوع صحبت ها و تهدیدها را پیش از این از آقای دکتر اسدی شنیده ام؛ همین تهدیدها را!

زمان حل این مساله امروز و اینجاست. من اینجا هستم و منتظر آقای عابدینی تا به من بگویند که چه مطلبی است که می خواهند بعد از بازی با سوریه بیان کنند.  به خاطر اینکه همین نوع تهدیدها را من ماه های گذشته از آقای اسدی شنیدم و با این گونه تهدیدها مدارا نخواهم کرد.»

او به خبرنگاران اطمینان می دهد که این قدر درفدراسیون می نشیند تا عابدینی بیاید و جوابش را بگیرد: «بازی اول پرسپولیس بعد از بازی با کره جنوبی را وقتی پیروز شدند، هیچ مشکلی وجود نداشت. بعد از آن بازی وقتی بازیکنان با برانکو تمرین کردند و بازی مساوی شد، تیم ملی را مقصر کردند. از این مسائل بگذریم، روی صحبت اصلی امروز من آقای عابدینی هستند؛ چراکه ایشان من را تهدید کردند که تصمیم اخراج بنده را بعد از سوریه خواهند گرفت. بنده از ایشان خواهش می کنم امروز این کار را انجام بدهند و منتظر هستم که ایشان امروز بنده را اخراج کنند.»

او اتفاقا به وعده اش عمل می کند و 12 ساعت در روز پنج شنبه در محل فدراسیون می ماند اما از عابدینی خبری نمی شود. کی روش در لحظه ترک فدراسیون هم این گونه با عابدینی وداع می کند: «من بیش از 12 ساعت در اینجا حضور داشتم اما آقای عابدینی با نیامدن به فدراسیون نشان دادند بی شهامت هستند. امیدوار بودم که ایشان شجاعت لازم را داشته باشند و به فدراسیون بیایند و به من بگویند که چه توافقی با آقای تاج داشته اند که می خواهند بعد از بازی با سوریه آن را عملی کنند. ایشان نباید فراموش کنند که پیش از اینکه بخواهند از این توافق صحبت کنند باید حقوق کادر زحمتکش و مربیان تیم ملی را بیاورند؛ توافقی که ایشان با آقای تاج داشته اند نباید بعد از بازی با سوریه اتفاق بیفتد، بلکه باید هم اکنون رخ دهد.»

عابدینی: من اجیر شما نیستم

امیر عابدینی ابتدا از موضع منتقد وارد شد و با لحنی نسبتا تند جواب کی روش را داد. او به خبرگزاری تسنیم یادآوری کرد که تمام خواسته های کارلوس را برآورده کرده اند: «کی روش گفت که تیم ملی زمین تمرینی مناسب ندارد، زمین تمرینی فراهم کردند.

گفت پیراهن ها کیفیت ندارد، فدراسیون پای خسارت ایستاد و پیراهن ها را عوض کرد. اعلام کرد که پرواز مناسب می خواهیم، فدراسیون تمام پروازهای تیم ملی را چارتر کرد. آقای کی روش! از پاداش گفتید که فدراسیون پاداش ها را هم تقدیم کرد. اکنون چه اتفاقی افتاده، در حالی که از زمان آمدن تاج به فدراسیون همه موارد تقدیم شما شده و حالا از مدیریت انتقاد می کنید؟ دوباره گفتید که مدیریت قبول نشد، چون عراق نتوانست در امارات با ایران بازی کند؟ بهتر است کمی هم تعامل کنید. خوبی ها را برای خودتان مصادره می کنید و وقتی موفقیت نیست، ایراد را گردن فدراسیون می اندازید. بعد از این صحبت ها کی روش دوباره مصاحبه تند کرده که می روم و من را بیرون کنید و من هم یک جمله دیگر گفتم. گفتم که آقای کی روش یک بار تکلیف را مشخص کند و این هم نظر من است.»

عابدینی همان روز پنج شنبه در پاسخ به این سوال که اکنون کی روش منتظر او در فدراسیون است و آیا برای دیدار با او به فدراسیون می رود یا نه، جواب داد: «من خبر نداشتم که کی روش به فدراسیون رفته و منتظر من است. الان این موضوع را متوجه شدم و با تعجب پرسیدم که کی روش با چه کسی قرار گذاشته است؟ پیروانی که شماره تلفن من را دارد، کی روش به پیروانی می گفت که می خواهد من را ببیند یا اصلا با هم مذاکره یا مناظره کنیم. آن هم زمان و مکان دارد. اکنون که تاج اصفهان است و  ای کاش تاج یک تماس با من می گرفت و یک کلام می گفت که به فدراسیون بروم. مگر تا الان من با کی روش جلسه داشتم که این بار به فدراسیون بروم؟ همیشه مصاحبه کرده ام، تعریف داشته ام و این بار هم انتقاد کردم و اگر بازهم نیاز باشد انتقاد می کنم. به آقای کی روش بگویید؛ مگر اسیر او هستم؟ مگر اجیر کی روش هستم که اکنون با حرف او به فدراسیون بروم؟ آقای کی روش اجازه می داد شنبه تاج از سفر بازگردد و با هم به فدراسیون می رفتیم تا صحبت کنیم.»

عقب نشینی عابدینی

اما صبح جمعه و بعد از توفان انتقادات هواداران کی روش و تیم ملی درفضای مجازی، عابدینی درگفت وگو با خبرگزاری مهر به شدت از مواضع خود عقب نشینی کرد: «بله آقای کی روش؛ بنده شهامت ندارم. حرف شما درست است! اینکه آقای کی روش مرا به فدراسیون دعوت کرده بود، روش خاص و جالبی است ولی من قصد ندارم در این باره صحبت کنم.»

سرپرست کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال یادآور شد: «احساس من این است که کارلوس کی روش از جای دیگری نگرانی دارد وگرنه مصاحبه اول من چیزی نبود که او را به هم بریزد. من در آن مصاحبه نه به سرمربی تیم ملی توهین کردم و نه بی احترامی. ذات من این است که با هیچ کس درگیر نمی شوم.

بازهم تاکید می کنم که با کی روش درگیر نشدم و مصاحبه اول من به این معنا نبود. تمام تلاش ما موفقیت تیم ملی است. ما هم امیدواریم تیم ملی موفق باشد و بتوانیم کارلوس کی روش را روی دست بالا بیندازیم».


منابع: تسنیم،مهر