تبیان، دستیار زندگی
دو اثر «فیض بوك» و «نزدیك ته خیار» به تازگی توسط سوره مهر به ترتیب به چاپ های دهم و ششم رسیده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دو اثر ناصر فیض با چاپ های جدید در بازار كتاب

دو اثر «فیض بوك» و «نزدیك ته خیار» به تازگی توسط سوره مهر به ترتیب به چاپ های دهم و ششم رسیده اند.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان
دو اثر ناصر فیض با چاپ های جدید در بازار كتاب

«فیض بوك»، دربردارنده 70 قطعه شعر طنز است كه بیشتر در قالب كلاسیك سروده شده و در آن زبان معیار و محاوره به كار رفته است. محتوای سروده ها بیشتر اجتماعی و سیاسی است كه در آن موضوعات مختلف مرتبط با این دو حوزه مطرح شده است.
 ناصرفیض ضمن بیان اینكه این اثر(فیض بوك) دنباله آثار گذشته ام است، گفت: به نوعی ردپای دیگر آثارم در این كتاب هم دیده می شود، اما با این تفاوت كه در این مجموعه تمامی اشعار ارائه شده جدید هستند، اما در دیگر آثار مانند «نزدیك ته خیار» نثرها و سروده های طنزی كه در مجلات و روزنامه های مختلف مانند جام جم و كتاب هفته جمع آوری شده بود، تدوین شد. در این كتاب تمامی اشعار جدید هستند و مخاطب آنها را در جای دیگری نخوانده است.
 
 
«نزدیك ته خیار» نیز مجموعه آثار نظم و نثر ناصر فیض است كه چاپ ششم آن منتشر شده است.
 
این كتاب كه در دو قالب شعر و نثر عرضه شده است، به موضوعات مختلفی پرداخته و بسیار زیبا و هوشمندانه مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و روزمره را مطرح و نقد كرده است؛ مسائلی مثل انتخابات، مسائل خانوادگی، ازدواج، كسب و كار، عاشقانه، تاریخی و 6 ناصر فیض حتی از پرداختن به مسأله بنزین و توسعه شهر قم نیز فروگزار نكرده است!
 
ناصر فیض در مقدمه این اثر نوشته است: «هدف نهایی طنز اصلاح كژی ها و ناهنجاری هاست كه با تاختن و به سخره  گرفتن و نیز درشت  نمایی آن ها، امكان پذیر است. ناصر فیض در كلیه آثارش هدف اصلی خود را از نگارش و سرایش، ایجاد لبخند و نشاط در مخاطب می داند. یعنی پس زدن خودكار دغدغه ها و درگیری های ذهنی كدورت زا و غم آفرین با ایجاد نوعی آرامش در كنار شور و شعف به دست آمده از موضوع طنز».


منبع: پایگاه خبری حوزه هنری