تبیان، دستیار زندگی
فدریکا موگرینی که دیروز وارد تهران شده بود از صبح امروز ملاقات ها و رایزنی های خود را آغاز می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفر "موگرینی" به تهران

"فدریکا موگرینی" که دیروز وارد تهران شده بود از صبح امروز ملاقات ها و رایزنی های خود را آغاز می کند.

بخش سیاست تبیان

موگرینی، اتحادیه اروپا، سفر به تهران، مذاکره، رایزنی، دکتر ظریف، وزیر امور خارجی، ریاض، بروکسل

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا با دکتر ظریف  و احتمالا رییس جمهور درباره همکاری های دوجانبه بویژه در خصوص تحولات سوریه گفت و گو خواهد کرد. پیش از این خبرگزاری فرانسه در گزارشی از بروکسل نوشت : فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در چارچوب رایزنی با بازیگران منطقه ای درباره بحران سوریه روز شنبه به تهران و دوشنبه به ریاض سفر می کند.
درچارچوب تصمیماتی که نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در تاریخ 17 اکتبر و نشست سران اروپا در 20 اکتبر مبنی بر همکاری با شرکای کلیدی در منطقه درباره بحران سوریه گرفته شد « مذاکراتی سطح بالا » پیش بینی می شود.

هدف از این مذاکرات همچنین بررسی این موضوع است که قدرت های منطقه ای به رغم اختلافات خود، بتوانند به گونه ای عمل کنند که زمینه برای آشتی و بازسازی موفقیت آمیز سوریه فراهم شود.

بر اساس بیانیه ای که اتحادیه اروپا منتشر کرد « گفتگو با مقامات منطقه ای درحال حاضر شروع و مذاکرات دیگری نیز پیش بینی شده است که پس از این دیدارها برگزار خواهد شد ».
بر اساس این بیانیه، موگرینی همچنین به تماس دائم با استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه ادامه خواهد داد.
مسئول سیاست خارجی اروپا هفته گذشته در نشست 28 کشور عضو اتحادیه اروپا آغاز گفتگو با قدرت های منطقه ای و فراهم کردن زمینه را برای انتقال سیاسی و بازسازی سوریه پیشنهاد داد.
وی پیشنهاد داد گفتگو با شرکای کلیدی منطقه در چارچوب گروه بین المللی حمایت از سوریه به منظور آغاز بررسی نتایج انتقال سیاسی در سوریه آغاز شود.
به گفته فدریکا موگرینی، این گفتگوها عربستان سعودی، ایران و ترکیه و احتمالا دیگر بازیگران منطقه ای را شامل می شود که در آینده سوریه منافع مستقیم یا نفوذ دارند.
هدف از این مذاکرات همچنین بررسی این موضوع است که قدرت های منطقه ای به رغم اختلافات خود « بتوانند به گونه ای عمل کنند که زمینه برای آشتی پس از مناقشه و بازسازی موفقیت آمیز سوریه فراهم شود ».
28 کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود در بروکسل با اشاره به اینکه مناقشه سوریه راه حل نظامی ندارد بر عزم خود برای یافتن راه حل پایدار تاکید کردند.



منبع : شبکه خبر