تبیان، دستیار زندگی
ما دهها هزار فلسطینی روزه دار , با وجود محدودیتها و تدابیر شدید امنیتی كه صهیونیستها ایجاد كرده بودند در نخستین نمازجمعه ماه مبارك رمضان , در صحن مسجدالاقصی به اقامه نماز پرداختند. این در حالی است كه رژیم صهیونیستی پیش از ای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری مراسم نماز جمعه در مسجد الاقصی در اولین جمعه ما

دهها هزار فلسطینی روزه دار , با وجود محدودیتها و تدابیر شدید امنیتی كه صهیونیستها ایجاد كرده بودند در نخستین نمازجمعه ماه مبارك رمضان , در صحن مسجدالاقصی به اقامه نماز پرداختند.
این در حالی است كه رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام كرده بود از ورود نمازگزاران به مسجد « مروانی » در كنار مسجدالاقصی جلوگیری می كند زیرا پایه های شبستان آن در نتیجه زمین لرزه چند ماه پیش سست شده و ممكن است حضور انبوه نمازگزاران به فروپاشی آن منجر شود.
این در حالی است كه مقام های سیاسی و مذهبی فلسطینی با مردود شمردن این ادعای رژیم صهیونیستی تاكید كردند كه هدف اسرائیل جلوگیری از مشاركت همه جانبه فلسطینیان در مسجدالاقصی است .
در این زمینه شیخ عكرمه صبری مفتی قدس با تاكید بر سالم بودن پایه های مسجد مروانی گفت كه مهندسان مصری و اردنی پس از بررسی ستون های شبستان مروانی بر سالم بودن آن تاكید كردند.
ادامه یورش صهیونیستها به جبالیا
در هفدهمین روز از حمله گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه , هلی كوپترهای این رژیم سحرگاه دیروز به اردوگاه جبالیا حمله كردند. به گزارش واحد مركزی خبر از بیروت , منابع فلسطینی گفتند هلی كوپترهای بدون خلبان صهیونیستی یك گروه چهارنفره مبارزان را در ورودی اردوگاه جبالیا هدف گرفتند كه به شهادت « زاند ابوسیف » از اعضای گردان های الاقصی شاخه نظامی فتح و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شد.
نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین چند منطقه در شرق جبالیا را زیر آتش سنگین قرار دادند كه زیان های فراوانی ببار آمد.
حمله گسترده رژیم صهیونیستی از هشتم مهر امسال به بهانه جلوگیری از شلیك موشك های قسام به شهرك های صهیونیست نشین آغاز شده است و در این مدت 130 فلسطینی شهید و نزدیك به 450 نفر دیگر زخمی شده اند.
منابع فلسطینی گفتند از مجموع شهیدان فلسطینی 32 نفر آنها كودك هستند و زیان های فراوانی به زیرساختهای اقتصادی و خدماتی شمال نوار غزه نیز وارد شده است .
گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس نیز اعلام كرد از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه 42 نفر از اعضای آن جان باختند.
اعتراف رژیم صهیونیستی به ناتوانی در توقف شلیك موشك های قسام
روزنامه صهیونیستی « هاآرتص » نوشت : « شائول موفاز » وزیر دفاع (جنگ ) اسرائیل « آریل شارون » نخست وزیر را قانع كرد كه ارتش قادر نیست شلیك موشك های قسام مبارزان فلسطینی به شهرك های یهودی نشین را متوقف كند.
این روزنامه افزود : پس از این ناكامی , شارون درخواست مقام های نظامی و امنیتی اسرائیل و نیز آمریكا مبنی بر خروج نظامیان از اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را پذیرفت .
هاآرتص اضافه كرد , در حالی كه شارون روز پنجشنبه از گسترش دامنه عملیات نظامی در مناطق مختلف نوار غزه سخن می گفت , پنجشنبه شب وزیر جنگ او را قانع كرد كه ارتش قادر به جلوگیری از پرتاب موشك های قسام نیست و ماندن نظامیان اسرائیلی در اردوگاه جبالیا آنها را در معرض خطر جدی قرار خواهد داد.
این روزنامه صهیونیستی افزود : قرار است از شمار نظامیان اسرائیلی در منطقه جبالیا كاسته شود و پیرامون این منطقه موضع بگیرند.
هاآرتص همچنین فتوای « ابراهام شابیرا » خاخام بزرگ اسرائیل در مورد ممنوع بودن خروج از نوار غزه را درج كرده و نوشت : این فتوا به تایید ده ها خاخام اسرائیلی رسیده و صدور آن موجب جنجال در محافل داخلی شده است . روزنامه مزبور اضافه كرد در این فتوا از نظامیان اسرائیلی خواسته شده كه در برابر فرمان تخلیه شهرك های یهودی نشین سرپیچی كنند.
در فتوای خاخام اسرائیل همچنین آمده است كه شارون با اجرای طرح خروج از نوار غزه در صدد معامله و نابودی رژیم صهیونیستی است .
منبع : روزنامه جمهوری اسلامی