تبیان، دستیار زندگی
من در کتاب تکنیک های وبلاگ نویسی ویژگی های شبکه اجتماعی تبیان را ذکر کرده ام. تبیان در واقع یکی از بزرگترین بانک های اطلاعاتی کشور محسوب می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان بانک اطلاعاتی غنی کشور است

من در کتاب "تکنیک های وبلاگ نویسی" ویژگی های شبکه اجتماعی تبیان را ذکر کرده ام. تبیان در واقع یکی از بزرگترین بانک های اطلاعاتی کشور محسوب می شود.

آزاده مرنی - بخش ارتباطات تبیان

تبیان، بانک، روابط عمومی، وبلاگ نویسی، حمید ضیایی پرور، تکنیک، سازمان میراث فرهنگی، دکتر حمید ضیایی

امروز در غرفه ی تبیان میزبان آقای "دکتر حمید ضیایی پرور" مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی بودیم. ایشان با انتقاد از برپایی نمایشگاه های متعدد در حوزه فضای مجازی به سوالات ما پاسخ دادند که در زیر بدان می پردازیم :

- آیا با فعالیت های تبیان آشنایی دارید؟

بله بنده از 10سال پیش از کاربران تبیان هستم. در شبکه اجتماعی آن هم عضو هستم و همیشه دستاوردهای تبیان را پیگیری می کنم. من در کتاب "تکنیک های وبلاگ نویسی" ویژگی های شبکه اجتماعی تبیان را ذکر کرده ام. تبیان در واقع یکی از بزرگترین بانک های اطلاعاتی کشور محسوب می شود.
من به مسئولین تبیان پیشنهاد می کنم بیش از پیش بر کیفیت و کمیت محتوا تاکید داشته باشند. بر اساس آمارهای مستند ارائه شده اطلاعات فارسی موجود در فضای وب بسیار گسترده است و تبیان باید برای رقابت در این فضا بیش از گذشته فعالیت کند.

این فضا تاثیرات وافری را بر افراد جامعه می گذارند و از آنجایی که ما وارد زندگی دوم یا همان زندگی در فضای مجازی (Second Life) شده این این جریان اهمیتی بیش از پیش دارد.


ما گنجینه های قوی محتوایی اسلامی، ادبی و ... در تبیان داریم که با توجه به نیاز کاربران به آنها ارائه می شود که در این زمینه همتایی برای تبیان نداریم و چه خوب است که ما این محتوای عظیم و ارشمند را در اختیار جهانیان قرار دهیم.
در واقع تبیان باید در راستای آرشیو بندی و ارائه رایگان پایان نامه ها و همچنین مقالات علمی و معتبر نیز قدمی بردارد تا نیاز مخاطبین را رفع نماید در واقع کاربران رسانه های دیجیتالی تشنه اطلاعات هستند و تبیان می تواند این تشنگی را پاسخگو باشد زیرا بی تریدی این موسسه توانایی پُر کردن این خلا را دارد.
خوب است که تبیان در زمینه ی اپلیکیشن ها نیز فعالیت خود را افزایش دهد زیرا در عصر حاصر ، مردم بیشتر امور را از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه انجام می دهند.

- نظرتان را درباره نمایشگاه رسانه های دیجیتال بفرمایید.

من به این نمایشگاه ها انتقاد دارم چرا ما باید فعالیت و ظرفیت های آی تی کشور را چند پاره کرده ایم. یک نمایشگاه الکامپ ، یکی دیگر نمایشگاه تلکامپ، نمایشگاه رسانه های دیجیتال و ... . در حالی که در کشورهای دیگر تمام این فعالیت ها در یک نمایشگاه گسترده در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد و بی تردید با نتیجه ی مطلوب تر و تاثرگذار تری هم روبرو می شوند.
بهتر است ما هم تمام توانمندی هایمان را در یک نمایشگاه واحد و به صورت تخصصی تر ارائه کنیم تا تاثیر گذاری بیشتری را شاهد باشیم.

- از دیدگاه شما این قبیل رسانه ها چه تاثیراتی را بر جامعه خواهند گذاشت؟

رسانه های دیجیتال امروزه مرکز توجه ی اقشار مختلف جامعه هستند پس باید این نقش و شدت تاثیرگذاری آن را جدی بگیریم و کیفیت محتوا را افزایش دهیم و با در نظر گرفتن حقوق و خواسته های مخاطبان به آنها خدمات ارائه دهیم. زیرا بی تردید این فضا تاثیرات وافری را بر افراد جامعه می گذارند و از آنجایی که ما وارد زندگی دوم یا همان زندگی در فضای مجازی (Second Life) شده این این جریان اهمیتی بیش از پیش دارد.