تبیان، دستیار زندگی
مجید انتظامی آهنگساز و رهبر ارکستر آلبوم «حماسه اقتدار» را با نگاهی به حماسه دفاع مقدس تا پایان سال جاری منتشر می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجید انتظامی «حماسه  اقتدار» را منتشر می کند

مجید انتظامی آهنگساز و رهبر ارکستر آلبوم «حماسه  اقتدار» را با نگاهی به حماسه دفاع مقدس تا پایان سال جاری منتشر می کند.

فراوری: یاسمن پیشوایی- بخش هنری تبیان

مجید انتظامی

مجید انتظامی آهنگساز و رهبر ارکستر آلبوم «حماسه ی اقتدار» را با نگاهی به دفاع مقدس تا پایان سالِ جاری منتشر می کند.  این اثر را می توان تلفیقی از موسیقی ایرانی و کلاسیک دانست که چند خواننده در آن قطعات را به اجرا درآورده اند.

«حماسه ی اقتدار» چهار قطعه  موسیقایی دارد و می توان آن را در ادامه  دیگر کارهای این آهنگساز برجسته دانست. او مدت هاست مشغول فعالیت روی این آلبوم است و بالاخره با اتمامِ کار، قرار است به انتشار درآید.

این در حالی است که این آهنگساز، همچنین مشغول ساخت موسیقی چند اثر سینمایی است که از جمله  آن می توان به ساخت موسیقی فیلم «بوف کور» به کارگردانی «احمدرضا معتمدی» اشاره کرد. این فیلم که در تهران و بندرعباس فیلم برداری می شود، روایت تعامل دو گروه موسیقی از دو ژانر متفاوت است.

او همچنین پیش از ایام عزاداری سالار شهیدان، به مدت سه شب، با همراهی ارکستر سمفونیک، کنسرتی را با عنوان «جاودانه ها» اجرا کرد و «سالار عقیلی» نیز به عنوان خواننده در آن حضور داشت.  در این کنسرت تعدادی از آثار شناخته شده «مجید انتظامی» از جمله سمفونی های کارون، ایثار، خرمشهر به همراه موسیقی فیلم های بوی پیراهن یوسف، از کرخه تا راین، روز واقعه، آژانس شیشه ای و... با خوانندگی سالار عقیلی و همراهی نوازندگان ارکستر سمفونیک نواخته شدند. همچنین برای اولین بار، «بچه های کوه آلپ» نیز به اجرا درآمد.

«حماسه ی اقتدار» چهار قطعه موسیقایی دارد و می توان آن را در ادامه دیگر کارهای این آهنگساز برجسته دانست. او مدت هاست مشغول فعالیت روی این آلبوم است و بالاخره با اتمامِ کار، قرار است به انتشار درآید.

مجید انتظامی متولد18 اسفند 1326 در تهران آهنگساز موسیقی فیلم ، نوازنده ابوا و مدرس موسیقی است. او فرزند عزت الله انتظامی است.

وی با کسب 4 سیمرغ بلورین برای فیلم های بای سیکل ران ، روز واقعه ، آژانس شیشه ای و دیوانه ای از قفس پرید ، مشترکاً به همراه حسین علیزاده برنده بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر می باشد.وی همچنین از برگزیدگان هشتمین همایش چهره های ماندگار در سال 1389 است.

انتظامی در آلمان نزد اساتیدی چون کارل اشتاین تحصیل موسیقی را ادامه می دهد و با ارکسترهای زیادی همچون ارکستر سمفونیک برلین و ارکستر فیلارمونیک آلمان همکاری می کند. سال 1353 پس از بازگشت به ایران در ارکستر سمفونیک تهران استخدام شده و تدریس در دانشگاه تهران وهنرستان عالی موسیقی را از همین سال آغاز می کند و قطعاتی را نیز برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می سازد.

اولین تجربه موسیقی تصویری اش با ساخت موسیقی فیلم کوتاه «زال و سیمرغ» در سال 1356 بود و با ساخت موسیقی فیلم «سفر سنگ» بطور حرفه ای کار ساخت موسیقی فیلم را آغاز کرد. او نزدیک به 100 موسیقی فیلم و حدود 10 موسیقی صحنه ای نوشته است که در اجرای بعضی از آنها به عنوان نوازنده حضور داشته است و یکی از فعالترین آهنگسازان موسیقی فیلم در پس از انقلاب می باشد. وی در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر به تدریس مشغول است. انتظامی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر جزو هیئت داوران بود.


منابع: نمناک/فارس