تبیان، دستیار زندگی
طبق وبلاگ رسمی اندروید، بیش از 250 ویژگی عمده در این نسخه از اندروید گنجانده شده، که از مهم ترین آنها می توان به عملکرد اصلی سیستم عامل و طول عمر باطری اشاره کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژگی های جدید اندروید نوقا که باید بدانید

طبق اعلام وبلاگ رسمی اندروید، بیش از 250 ویژگی عمده در این نسخه از اندروید گنجانده شده، که از مهم ترین آنها می توان به عملکرد اصلی سیستم عامل و طول عمر باطری اشاره کرد.

امین سعادت - بخش دانش و زندگی تبیان
اندروید

در ادامه دیگر ویژگی های اساسی اندروید 7 را بررسی می کنیم:

1- حالت Multi- Window یا چند پنجره

این حالت به شما این امکان را می دهد که 2 برنامه را به طور همزمان در حال اجرا داشته باشید؛ و اندازه پنجره های دو برنامه نیز قابل تغییر است. البته این قابلیت در گذشته توسط دیگر سازندگان گوشی نیز استفاده شده بود.

اندروید

2- پاسخ دادن به اعلان ها (Noti ficatios) به صورت مستقیم

اعلانات اندروید که بطور کلی دستخوش تغییرات اساسی شده اند؛ با قالب و الگوی جدیدی که باعث دوام و ماندگاری هرچه بیشتر اعلانات می شود، و دارای قابلیت نمایش سفارشی آن ها و امکان پاسخ دادن بصورت مستقیم می باشد.

3- تنظیمات سریع

دسترسی آسان به بلوتوث، وای- فای و چراغ قوه تنها با یک حرکت لمسی. نه تنها تمام میانبرهای ضروری در پنجره اعلانات قرار داده شده اند، بلکه امکان تنظیم و جایابی آن ها نیز وجود دارد.

اندروید

4- پشتیبانی از چند مکانی

تا قبل از این شما یک محل یا مکان را به عنوان محل زندگی خود انتخاب می کردید، و همچنین زبان گوشی را براساس آن تنظیم می کردید. اما امروز در اندروید جدید، شما می توانید چندین محل مختلف را برای گوشی خود تعیین کنید، و برنامه ها نیز محتوای خودشان را براین اساس گردآوری می کنند.
این قابلیت برای افرادی که به چندین زبان صحبت می کنند نیز موثر است.
به طور مثال، موتور جست وجوی آنها این قابلیت را خواهد داشت که نتایج جست وجو را به زبان های انتخاب شده توسط کاربر نمایش دهد.

5- طول عمر بهتر باتری

سال گذشته اندروید قابلیتی را ارائه داد به نام Doze (به معنی چرت زدن) که در آن از باتری در زمانی که گوشی در حالت idle یا بیکار قرار داشت، محافظت می شد. اکنون این ویژگی ارتقا یافته، و حتی در زمانی که کاربر در حال حرکت است نیز می تواند انجام فعالیت کند.

اندروید

6- سریعتر و امن تر

حالت بوت مستقیم جدید این امکان را می دهد که گوشی زمانی که از قفل خارج نشده، در حالت امن به فعالیت بپردازد. برنامه ها بطور مستقیم در حالت بوت مستقیم اجرا نمی شوند؛گرچه می توانند برای اجرای فعالیت های جزئی مانند زنگ ساعت یا پیامک، که آن ها هم در حالت رمزگذاری شده اجرا می شوند، وارد عمل شوند و این یعنی گوشی شما سریع تر بالا می آید و بوت می شود، اما از همان ابتدا امنیت فوق العاده دارد.

7- کارایی بهتر

اندروید نوقا با ویژگی جدیدی به نام Vulkan   عرضه می شود. پلتفرمی تقاطعی برای گرافیک های سه بعدی. این پلتفرم موجب استفاده و بهره برداری بهتر از پردازنده های چند هسته ای در قبال اجرای بازی های سنگین و یا برنامه های گرافیکی می شود. بنابراین با گذشت زمان و عرضه پردازنده های قوی تر، می توانیم شاهد بهتر شدن کارایی نیز باشیم.
علاوه بر این، عمل دیگری که وولکان انجام می دهد، ساماندهی برنامه ها در هنگام اجرای پس زمینه یا Background است، که با جلوگیری از فعالیت نرم افزارهای غیرضروری، موجب عدم دسترسی آنها به RAM، و در نتیجه افزایش سرعت کلی گوشی می شود.