تبیان، دستیار زندگی
اپلیکیشن تکیه باید در مجموعه ها معرفی شود تا مخاطبان با آن آشنا شوند. خوب بود که این دستاورد را توسط پیامک و یا کانال های دیگر به جامعه معرفی کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان دستاورد انقلاب است

اپلیکیشن "تکیه" باید در مجموعه ها معرفی شود تا مخاطبان با آن آشنا شوند. خوب بود که این دستاورد را توسط پیامک و یا کانال های دیگر به جامعه معرفی کنیم.

آزاده مرنی- بخش ارتباطات تبیان

تبیان، تکیه، اپلیکیشن تکیه، رهبر، انقلاب، سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب، زبان، مشاوره، نمایشگه، رسانه

حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد موسوی هوایی ، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از غرفه تبیان در نمایشگاه رسانه های دیجیتال به سوالات ما پاسخ داد :

- تبیان یکی از دستاورد سازمان تبلیغات اجتماعی است، آن را چگونه ارزیابی می کنید؟

به نظر من تبیان دستاورد انقلاب است ؛ نه تنها دستاورد سازمان تبلیغات اسلامی. تبیان در زمینه های مختلفی در حال انجام اموری اساسی است البته عمده فعالیت تبیان عمق بخشی به مسائل دینی و فرهنگی است اما از دیگر زمینه ها نیز غافل نمانده و در حال حاضر در اکثر ابعاد سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و ... جامعه در حال فعالیت و اطلاع رسانی است. هرچند که ما انتظارات بیشتری از تبیان داریم و پیش بینی می کنیم با افزایش همکاری های خود با مرکز پژوهش های سازمان تبلیغات ، روندی رو به رشد (بیش از گذشته) داشته باشد.
خوشبختانه آمار بازدیدها و اعضای کاربران در این موسسه رضایت بخش است و مسئولین سعی بر این دارند تا با دقتی فوق العاده و حساسیتی خاص دستاوردهای خود را در اختیار مخاطبین بگذارند.

ما در سازمان کتاب های فراوان و ارزشمندی داریم که با تعامل این دو ارگان می توانیم آنها را به جامعه معرفی نموده و اقشار مختلف را از آن بهره مند سازیم.

بر همگان آشکار است که در هر فعالیتی ضعف هایی ولو کوچک مشاهده می شود. بنده در این زمینه توصیه هایی برای مسئولین موسسه تبیان دارم ؛ تبیان باید برخی قسمت های سایت را تقویت کند به طور مثال بخش مشاوره را گسترش داده و تقویت نماید تا کاربران بتوانند شبهات و سوالات خود را در آن بخش مرتفع کنند. نکته ی دیگر در این زمینه ؛ بخش زبان های خارجی است که انتظار می رود تبیان در زبان های مختلف از جمله اسپانیایی که مقام معظم رهبری نیز آن را توصیه کرده اند ، ورود پیدا کرده و فعالیتی قوی داشته باشد. در کل در بخش زبان های خارجی ما نیاز به دقتی بیشتر داریم تا به نیازهای مخاطب بهترین پاسخ را داده باشد.
ما همه شاهد تلاش های مستمر تبیان هستیم اما بی تردید این موسسه جای رشدهایی چشمگیری دارد که امیدواریم به زودی آن را مشاهده کنیم زیرا ما نیازمند یک بازبینی کلی در بخش های دینی و بحث های انقلابی هستیم. توصیه بنده به موسسه تبیان این است که از دستاوردهای بخش پژوهش های سازمان تبلیغات اسلامی نهایت استفاده را داشته باشد ، ما در ابعاد مختلف دینی و فرهنگی تحقیقات و پژوهش های فراوان و مستندی انجام داده ایم که می توانیم در اختیار تبیان قرار دهیم تا در راستای غنی سازی هرچه بیشتر محتوا قدمی برداشته باشیم.

- نظرتان درباره اپلیکیشن "تکیه" چیست؟

به نظر بنده این اپلیکیشن باید در مجموعه ها معرفی شود تا مخاطبان با آن آشنا شوند. خوب بود که این دستاورد را توسط پیامک و یا کانال های دیگر به جامعه معرفی و اطلاع رسانی می کردید زیرا جامعه ی ما تشنه این قبیل دستاوردهای دینی است. ما در سازمان کتاب های فراوان و ارزشمندی داریم که با تعامل این دو ارگان می توانیم آنها را به جامعه معرفی نموده و اقشار مختلف را از آن بهره مند سازیم.
در کل اگر تعامل و همکاری بین سازمان تبلیغات و موسسه تبیان را افزایش دهیم علاوه بر ارتقای کیفیت محتوا حتما به دستاوردهای بین المللی زیادی دست خواهیم یافت.

- چه پیشنهادی درباره جلوگیری از تهدیدات فضای مجازی دارید؟

در حال حاضر می بینیم که فرصت ها در فضای مجازی بیش از تهدیدها است و بیشتر تهدیدات خارجی است اما ما باید بسیار دقیق عمل کنیم تا از این تهدیدها جلوگیری کنیم. به طور مثال ما در زمینه ی سبک زندگی اسلامی ضعیف عمل کرده ایم و همین موضوع می تواند با توجه به هجمه ی برنامه های دشمن در فضای مجازی ، مشکل آفرین باشد. خانواده ها نیز باید به فرزندانشان آگاهی های لازم را بدهند تا از این فضا به خوبی استفاده شود و مورد تهاجم قرار نگیرند.