تبیان، دستیار زندگی
با به گزارش خبرگزاری نجف نیوز، این مرجع دینی ساكن نجف در بیانیه خود تصریح كرد: انتخابات باید در زمان مقرر برگزار شود و مسائلی مانند نبودن امنیت و آشفتگی اوضاع نباید مانعی برای برگزاری آن به شمار آید. چرا كه برگزار نشدن انتخ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیة الله فیاض از مراجع چهارگانه نجف اشرف : انتخابا

به گزارش خبرگزاری نجف نیوز، این مرجع دینی ساكن نجف در بیانیه خود تصریح كرد: انتخابات باید در زمان مقرر برگزار شود و مسائلی مانند نبودن امنیت و آشفتگی اوضاع نباید مانعی برای برگزاری آن به شمار آید. چرا كه برگزار نشدن انتخابات و عدم تشكیل مجلس ملی و تدوین نشدن قانون اساسی كشور و اموری از این قبیل دلائل آشفته شدن اوضاع كشور است.
آیت الله اسحاق فیاض تشكیل حكومتی مستقل و با قدرت در كشور و خروج اشغالگران درپی آن را عامل برقراری امنیت و آرام شدن اوضاع كشور دانست و افزود: ملت عراق باید هوشیار باشند و با حفظ اتحاد و وحدت خویش و دامن نزدن به بحران‌ها و آشفتگی‌ها، بهانه بقای اشغالگران در عراق را از آنها بگیرند و زمینه خروج آنها از كشور را فراهم كنند. وی گفت: حضور گسترده تمامی اقشار مردم عراق در انتخابات، آینده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی كشورشان را مشخص می‌سازد و آنها را به حقوق قانونی خویش می‌رساند. این مرجع دینی نجف تصریح كرد: مردم عراق باید افراد با كفایت و كارشناس را شناسایی كنند و با انتخاب آنها زمینه رسیدن به حقوق و منافع ملی را فراهم كنند.
وی با مخاطب قرار دادن ائمه جمعه و جماعات، خطیبان و شخصیت‌های فرهنگی كشور در این بیانیه از آنان خواست تا مردم را نسبت به حضور در انتخابات تشویق كنند و جایگاه آن را برای مردم تبیین كنند.
آیت الله فیاض هشدار داد: مبادا نسبت به احیای ارزش‌های اسلامی و حقوق مسلم و قانونی خود كوتاهی كنید. لازم است همواره نسبت به این امور هوشیار باشید.
وی در پایان به قوانین وضع شده توسط حاكم امریكایی پیشین عراق اشاره كرد و با بی‌اساس خواندن و نامشروع خواندن آنها تأكید كرد: این گونه قوانین در شرایطی پیچیده و غیر عادی صادر شد و هم اكنون هیچ اعتباری ندارد.