تبیان، دستیار زندگی
رئیس حج و زیارت استان ایلام اعلام کرد: از روز شنبه هفته جاری دفتر کنسولگری کشور عراق به صورت موقت برای صدور ویزای ویژه زائران اربعین در استان دایر و فعالیت خود را آغاز کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح دفتر موقت کنسولگری عراق در ایلام

رئیس حج و زیارت استان ایلام اعلام کرد: از روز شنبه هفته جاری دفتر کنسولگری کشور عراق به ‌صورت موقت برای صدور ویزای ویژه زائران اربعین در استان دایر و فعالیت خود را آغاز کرده است.

بخش گردشگری تبیان
کربلا

به گزارش تبیان از توریسم آنلاین ؛ «غلامرضا ممیز» با بیان اینکه از روز گذشته فرآیند صدور ویزا در استان ایلام آغاز شده است، افزود: برای دریافت ویزا، ثبت‌نام متقاضیان در سامانه سماح الزامی است.
ممیز خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به جزء چهار دفتر زیارتی استان سه دفتر در شهر ایلام و یک دفتر در مهران، سه دفتر زیارتی دیگر 2 دفتر در ایلام و یک دفتر در دهلران نیز برای سهولت صدور رویداد زائران فعالیت می‌کنند.
رئیس حج و زیارت استان ایلام تصریح کرد: زائران از مراجعه حضوری به دفتر حج و زیارت استان خودداری کنند و برای اخذ ویزا به دفاتر زیارتی مستقر در استان مراجعه و مدارک مورد نیاز را تحویل دهند تا از این طریق برای آن‌ها روادید سفر به عراق صادر شود.
وی با بیان اینکه تردد از مرز بین‌المللی مهران بدون داشتن گذرنامه و اخذ ویزای عراق ممنوع است و افرادی که فاقد گذرنامه باشند نمی‌توانند خارج شوند افزود: تاکنون بیش از 400 هزار زائر از سراسر کشور برای شرکت در آیین بزرگ اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.
ممیز ادامه داد: طور میانگین روزانه 40 کاروان زیارتی از طریق مرز بین‌المللی مهران به عتبات عالیات عراق اعزام می‌شوند که این میزان در ایام خاص به بیش از 60 کاروان نیز می‌رسد.
رئیس حج و زیارت استان ایلام امنیت کامل در مرز مهران حاکم است و تمام دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی پای‌کار هستند، خاطرنشان کرد: زائران بدون گذرنامه و ویزا به مرز مهران نیایند.



منبع : توریسم آنلاین