تبیان، دستیار زندگی
غی حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی در دیدار روحانیون اعزامی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان و بندرلنگه و همچنین مبلغین واحد سفیران هدایت حوزه علمیه قم بر رسالت خطیر مبلغین دینی در شرایط حساس كنونی تاكید كردند. ایشان ضمن ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاكید آیت الله العظمی فاضل لنكرانی بر رسالت خطیر مبلغی

حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی در دیدار روحانیون اعزامی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان و بندرلنگه و همچنین مبلغین واحد سفیران هدایت حوزه علمیه قم بر رسالت خطیر مبلغین دینی در شرایط حساس كنونی تاكید كردند.
ایشان ضمن تشكر از حضور روحانیون در این جلسه گفتند : این مسافرتی كه در پیش دارید و مقصود شما هم نزدیك كردن مردم به خاندان عصمت و طهارت است , سفری است معنوی و ارزشمند و الان هم می بینیم كه شیعه مظلوم ترین گروه در عالم است همه فرق علیه شیعه بپا خاسته اند و شما عراق و تهاجمات علیه شیعه را می بینید با اینكه تنهاگروهی كه حرف حق میزند , شیعه است البته عده ای می خواهند اصل اسلام را نابود كنند لذا در این شرایط وظایف ما روحانیت با سابق تفاوت زیادی دارد و وظیفه ما صد برابر شده و با این وسائل تبلیغی و ماهواره و اینترنت كه بكار گرفته اند و جوانان را بسوی بی اعتقادی سوق میدهند جای تاسف است . ایشان افزودند : چندی قبل معاون رئیس جمهور عراق اینجا آمده بود و من به او گفتم چیزی كه مرا علاوه بر مسائل جاری عراق و مردم خیلی متاثر كرده است اینستكه استكبار جهانی از روز اول كه وارد عراق شده فرهنگ منحط و بی دینی غربی را رواج داده كه اگر ادامه پیداكند منتهی شود به اینكه جوانهای عراقی را طوری متزلزل كند كه جوانان اگر از كنار حرم ائمه عبور كنند وارد حرم نشوند و ائمه را زیارت نكنند و لذا ناراحتی , فقط از همین جهت است .
ایشان اضافه كردند : اكنون قدر یقین وهابی ها و القاعده از مخالفین و دشمنان شیعه هستند و با این وسائلی كه در اختیار جوانان قرار داده اند , ما را تحقیر كرده تا اعتقادات را از بین ببرند و لذا ما نمی توانیم مثل طلبه بیست سال پیش باشیم . مادر عصری واقع شده ایم كه گرفتار انواع و اقسام توطئه ها هستیم و دشمنان ما هم طوری برنامه ریزی كرده اند كه در آینده اثر خود را می گذارد لذا اگر كسی بی تفاوت باشد یا تنبلی كند و یا اینكه توانایی تبلیغ دارد در خانه بماند والله مسئول است و باید پاسخگو باشد و شما اولا باید بعنوان یك مسئولیت دینی اینكار را انجام دهید و فكر نكنید و بگویید كه من به تنهایی نمی توانم كار كنم و دیدیم كه امام با اینكه یكنفر بود در مقابل استكبار جهانی قیام كرد و ما الان در شرایطی هستیم كه بمراتب حساس تر از زمان قبل از انقلاب است چون این ابزار تبلیغی در آنزمان نبود و الان در اینترنت سایتهای مختلفی علیه شیعه تبلیغ می كنند لذا باید تا می توانیم به نفع شیعه كار كنیم اما با دلیل و منطق و برهان و در ضمن با رفتار خوب و ادب با مخالفان شیعه مقابله كنیم .
آیت الله العظمی فاضل لنكرانی افزودند : من یادم هست در اولین سفری كه به حج مشرف شدم در جایی با امام جماعت مسجدالحرام برخورد كردم و به او گفتم شما باب اجتهاد را بسته می دانید یا مفتوح , گفت مفتوح , من به او گفتم به رای چه كسی عمل می كنی گفت شافعی , گفتم تو كه خود را مجتهد می دانی نباید به رای دیگری عمل كنی . بعد او گفت چرا شما به نظرات مراجع خود عمل می كنید و به مراجع ما(فقهای اربعه ) عمل نمی كنید گفتم چون مراجع خود را اعلم از شما می دانیم و من پرسیدم شما كه ادعای عالم بودن می كنید آیا در تمام كتابهای كتابخانه شما یك كتاب شیعه وجود دارد در حالی كه در تمام كتابخانه های ما كتب عامه وجود دارد و او جوابی نداشت . بهر حال در قیامت مسئول هستیم و این مسائلی كه در اطراف ما وجود دارد و مربوط به امر تبلیغ هست حتما از ما سوال می شود وحتی جزئیات كارهای ما را سوال می كنند كه چرا تو كه می توانستی تبلیغ كنی و حقانیت شیعه را برسانی كوتاهی كردی .
ایشان گفتند : ما خدا را شاكر هستیم كه خداوند عالم , بوسیله ائمه , عالیترین مضامین و بهترین مراتب علمی را به ما رسانده است و چنین ائمه ای داریم كه كسی مثل امام جواد(ع ) در سن كودكی سی هزار مسئله فقهی را جواب داده اند ما باید جدا افتخار كنیم و من امید دارم در این راه موفق باشید و خداوند هم شما را كمك كند چون هدف شما خداست و انشاالله با دست پر هم برگردید و این سفر را خداوند برای شما ذخیره قرار دهد و از همه شما هم التماس دعا دارم و از مسئولین امر و گردانندگان این تشكیلات هم تشكر می كنم و اجر همه اینها با خداوند است و ما چون سرباز امام زمان (عج ) هستیم , اجر ما هم با ایشان است . همچنین در این دیدار آقای طبسی به نمایندگی از حاضران از آیت الله العظمی فاضل لنكرانی تشكر و قدردانی نموده و برنامه های دفتر اعزام مبلغ را به اطلاع رساند.
گفتنی است روحانیون اعزامی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان و شهر بندرلنگه از سوی دفتر اعزام مبلغ آیت الله العظمی فاضل لنكرانی به این مناطق اعزام می شوند.