تبیان، دستیار زندگی
مجموعه ۹ جلدی «ماجراجویان کهکشان» نوشته تومی دونبوند با ترجمه امیرحسین میرزاییان، در قالب علمی- تخیلی برای نوجونان نوشته شده و آنان را با منظومه شمسی شادتر و امن تر آشنا می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«ماجراجویان کهکشان» در منظومه شمسی

مجموعه ۹ جلدی «ماجراجویان کهکشان» نوشته تومی دونبوند با ترجمه امیرحسین میرزاییان، در قالب علمی- تخیلی برای نوجونان نوشته شده و آنان را با منظومه شمسی شادتر و امن‌تر آشنا می‌کند.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
title

«ماجراجویان کهکشان» عنوان یک مجموعه رمان برای نوجوانان، در قالب، یک معلم سایبری به نام «ولت» است که ما را با رمز و راز این‌که یک مامور کیهانی باشیم آشنا می‌کند.

این معلم سایبری سال‌ها بعد از ما، یعنی در سال ۲۲۸۱ میلادی بر زمین زندگی می‌کند؛ یعنی سالی که بچه‌ها کنترل منظومه شمسی را برعهده گرفته‌اند. در این سال، بزرگ‌ترها در ۱۸ سالگی بازنشسته می‌شوند و بچه‌ها آنها را به خانه سالمندانی که در ایستگاه‌های فضایی ساخته شده می‌فرستند.

خود بچه‌ها به جای آن‌که تا ۱۸ سالگی به مدرسه بروند تنها سه سال در مدرسه می‌مانند و بیشترشان تا هشت سالگی، صاحب شغل می شوند. به این ترتیب منظومه شمسی، به جایی شادتر و تمیزتر و امن تر برای زندگی تبدیل شده است.

اما ماجرا این است که همه بزرگ ترها از این که در ۱۸ سالگی بازنشسته می‌شوند راضی نیستند. به همین خاطر دست به شورش می زنند و از خانه سالمندان فرار می کنند و به خلاف روی می آورند. به همین خاطر، سازمان «کیهان» به وجود می آید که مخفف «کمپانی یافتن همه اشتباهات نابخشودنی» است.

«هیولاهای گلی مریخ، سکوت زحل، زامبی‌های اورانوس، مهدکودک‌های نپتون، پیروزی در زهره، وحشت در پلوتون، زندان‌های مشتری، باغ وحش عطارد و آخر بازی در زمین» عناوین مختلف این مجموعه علمی- تخیلی هستند.

مجموعه ۹ جلدی «ماجراجویان کهکشان» نوشته تومی دونبوند با ترجمه امیرحسین میرزاییان از سوی نشر ذکر و به قیمت هر جلد ۲۵۰۰ تومان منتشر شده است.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .