تبیان، دستیار زندگی
زد آیت الله نوری همدانی روز سه‌شنبه در دیدار جمعی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ولی امر و حفاظت هوایی گفتند: امروز دنیا از دروغ این همه رنج می‌برد و این گرفتاری‌ها بواسطه دروغ می‌باشد. امریكا با دروغ‌های دفاع از حقوق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امریكا با دروغ به كشتار مردم مظلوم عراق مى پردازد

آیت الله نوری همدانی روز سه‌شنبه در دیدار جمعی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ولی امر و حفاظت هوایی گفتند: امروز دنیا از دروغ این همه رنج می‌برد و این گرفتاری‌ها بواسطه دروغ می‌باشد. امریكا با دروغ‌های دفاع از حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و برقراری دموكراسی به كشتار مردم مظلوم عراق می‌پردازد.
این مرجع تقلید افزودند: رژیم صهیونیستی برای كشتار مردم مظلوم فلسطین سلاح تولید و در انبار‌ها مخفی می‌كند، در فلسطین موج خون راه انداخته است در حالی كه كشورهای مدعی حقوق بشر از او حمایت می‌كنند.
ایشان ادامه دادند: خودشان از دموكراسی سخن می‌گویند در حالی كه در قاموس زندگی آنها ذره‌ای دموكراسی و عدالت وجود ندارد، این دروغ‌هاست كه واقعاً زندگی بشر را این قدر تلخ و تیره كرده است.
ایشان گفتند: به خواست خدا روز به روز مردم جهان نسبت به دروغ‌های این كشور آگاه‌تر و هوشیارتر می‌شوند.
آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: نباید فكر كرد كه این كشورها با اسلام آشتی خواهند كرد، آنها از ابتدا با اسلام سر ناسازگاری داشته‌اند و هر روز نیز ناسازگاری خود را تشدید می‌كنند.
ایشان افزودند: باید خود را برای مقابله با دشمنان همواره آماده نگاه داریم. كسانی منتظر واقعی حضرت مهدی ـ عج ـ هستند كه خود را برای هر گونه درگیری با كفار آماده نگاه دارند.
این مرجع تقلید ادامه دادند: اگر بخواهیم مسلمان واقعی و كامل را بشناسیم تنها نماز، روزه، حج و قرآن كافی نیست، ائمه ـ ع ـ معیار مسلمان كامل را راستگویی و امانت‌داری دانسته‌اند.
ایشان گفتند: امانت‌داری كه مد نظر ائمه ـ ع ـ بوده، آن است كه هر كسی در هر پست و مقامی كار خود را بدون كم و كاستی انجام دهد.
ایشان ادامه افزودند: هر كدام از ما در جامعه مسئولیتی داریم كه عده‌ای امین اموال بیت‌المال، عده‌ای امین فرهنگ و عده‌ای امین در مسائلی دیگر هستند. اگر در كارها و سمت‌ها اهمیتی قائل نشویم، خیانت كرده‌ایم. بزرگترین خیانت آن است كه به یك ملت خیانت شود. كسانی كه سمت‌های مهمی دارند باید بسیار مراقب باشند. كسانی كه ملتی به آنها رأی داده است، باید بكوشند در انجام وظیفه كوتاهی نكنند. آنها با یك ملت عهد و پیمان بسته‌اند باید وفادار به آن باشند.
آیت الله نوری همدانی صداقت و راستگویی را رمز موفقیت مسلمانان در زندگی دانستند و گفتند: تطابق گفتار با حقیقت، عقیده و رفتار به معنای صداقت است و اگر این امر در جامعه باشد، محیطی با نشاط، راحت و با امنیت نصیب ما می‌شود و اگر دروغ در جامعه باشد، محیطی عذاب‌آور و گرفتاری خواهد بود.
منبع : رسا