تبیان، دستیار زندگی
ست آیت الله حائری شیرازی عصر روز سه‌شنبه در جمع طلاب و فضلای استان فارس مقیم قم گفت: خدای متعال پشتیبان شماست. از این رو با آرامش، روحیه قوی، قوت قلب و با نشاط گام بردارید و مردم را برای رعایت احكام الهی دعوت كنید. امام جمعه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انسان تنها سرایدار بدنش است

آیت الله حائری شیرازی عصر روز سه‌شنبه در جمع طلاب و فضلای استان فارس مقیم قم گفت: خدای متعال پشتیبان شماست. از این رو با آرامش، روحیه قوی، قوت قلب و با نشاط گام بردارید و مردم را برای رعایت احكام الهی دعوت كنید.
امام جمعه شیراز افزود: كسانی كه در راه تحصیل علوم دینی گام برداشته‌اند، در برابر مشكلات از مسیر خود خارج نمی‌شوند و این افراد برای خدمت به اهل بیت ـ ع ـ قدم برداشته‌اند و هدف آنها احیاء راه اهل بیت ـ ع ـ است.
آیت الله حائری شیرازی گفت: مشكل انسان‌ها این است كه فكر می‌كنند مالك همه چیزهایی هستند كه در این دنیا به آنها عطا شده است. در حالی كه انسان تنها سرایدار بدنش است.
وی افزود: خداوند خانه سنگی خود را به حضرت ابراهیم ـ ع ـ داد و قلب انسان را خانه دل كرد. اگر انسان‌ها خانه دل را پاك و منزه نگاه دارند مطمئناً خداوند در آن خانه وارد می‌شود ولی اگر آن خانه را ناپاك و آلوده سازند، خداوند هیچ نگاهی به آن نخواهد كرد. آیت الله حائری شیرازی گفت: متأسفانه امروز مردم به این مسئله توجه كمتری دارند. خیال می‌كنند كه اگر امور مادی بیشتری داشته باشند، ثروت بیاندوزند و مثلاً خانه چند طبقه‌ای بسازند خوشبخت و پیروز هستند. خوشبختی این است كه رضای او بر خانه‌اش بیاید.
وی افزود: اگر خداوند وارد خانه دل انسان شد به او حرمت بیشتری نسبت به خانه سنگی خود قائل خواهد شد. شما باید در روستاها و شهرها این را به مردم ابلاغ كنید. آیت الله حائری شیرازی ادامه داد: قدر خود را بدانید و خود را ارزان نفروشید. ملاك شما رضای خدا باشد و سعی كنید بر نفس اماره غلبه كنید. شغل ما این است كه خانه‌های خدا را طاهر نگه داریم.
امام جمعه شیراز با بیان اینكه مگر آنهایی كه مرفه زندگی كردند نمردند، افزود: همه انسان‌ها چه فقیر و چه ثروتمند از این دنیا می‌روند و خوشا به حال آنهایی كه در این مدت كوتاه در مسیر رسیدن به حق و خدا گام بر می‌دارد. وی افزود: بدبخت كسی است كه دین و تقوایش را به دنیا بفروشد و انسان مؤمن و با تقوا همواره در این دنیا و آن دنیا خوشبخت است.
منبع : رسا