تبیان، دستیار زندگی
ست آیت الله فاضل لنکرانی درجمع روحانیون اعزامی به مناطق محروم کشور اهمیت اعزام مبلغ خاطر نشان كردند:همه در برابروظیفه ای که به عهده داریم مسئول هستیم.باید در برابر مسئولیتمان که همانا تبلیغ دین است بی تفاوت نباشیم . ایشان با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنها گروهى كه در عراق حرف میزند شیعه است

آیت الله فاضل لنکرانی درجمع روحانیون اعزامی به مناطق محروم کشور اهمیت اعزام مبلغ خاطر نشان كردند:همه در برابروظیفه ای که به عهده داریم مسئول هستیم.باید در برابر مسئولیتمان که همانا تبلیغ دین است بی تفاوت نباشیم .
ایشان با اشاره به مظلومیت شیعه در جهان امروز تصریح كردند: همه فرق علیه شیعه بپا خاسته اند .در عراق می بینید که چقدر علیه شیعه تهاجم وجود دارد. تنها گروهی که حرف حق میزند شیعه است.
این مرجع تقلید افزودند: عده ای می خواهند از طرق گوناگون اسلام را نابود کنند بنابراین در این شرایط وظایف ما روحانیت با گذشته تفاوت زیادی دارد. وظیفه ما صد برابر شده و با این ابزار تبلیغی و ماهواره و اینترنت که بکار گرفته اند تا جوانان را بسوی بی اعتقادی سوق دهند وظیفه ای بسیار سنگین و خطیر بر عهده ماست.
ایشان با اشاره به مسایل جاری عراق و کشتار مردم بی دفاع این كشور افزودند: استکبار جهانی از روز اول که وارد عراق شده فرهنگ منحط و بی دینی غربی را رواج داده است كه بیشترین ضررش متوجه جوانان ایرانی است.
ایشان با اشاره به اینكه دنیای امروز عداوت و دشمنی خود را باشیعه بیش از همیشه ظاهر ساخته تاكید كردند: نمی توانیم مثل طلاب گذشته عمل کنیم، ما در عصری واقع شده ایم که گرفتار انواع و اقسام توطئه ها هستیم و دشمنان ما هم طوری برنامه ریزی کرده اند که اثر خود را می گذارد. بنابراین اگر کسی بی تفاوت باشد یا تنبلی کند و با اینکه توانایی تبلیغ دارد در خانه بماند، مسئول است و باید پاسخگو باشد.
آیت الله فاضل لنكرانی در ادامه با توصیه به مبلغین مبنی بر تلاش بی وقفه و یادآوری قیام امام خمینی(ره) افزودند: شما اولا باید به عنوان یک مسئولیت دینی اینکار را انجام دهید و فکر نکنید که به تنهایی نمی توان كاری كرد .همه دیدیم که امام به تنهایی در مقابل استکبار جهانی قیام کرد .ما الآن در شرایطی هستیم که به مراتب حساس تر از زمان پیش از انقلاب است چون این ابزار تبلیغی در آن زمان نبود.
ایشان با بیان این نكته كه در حال حاضر گروه ها ، افكار مختلفی علیه شیعه تبلیغ می کنند، خاطر نشان كردند: باید تا می توانیم به نفع شیعه کار کنیم وبا دلیل و منطق و برهان برخوردی مودبانه داشته باشیم.
آیت الله فاضل لنكرانی با اذعان بر این مطلب كه كتب شیعی در كتابخانه های داخلی مانده و در سراسر عالم اسلام منتشر نشده، گفتند: در مسائل مربوط به امر تبلیغ در قیامت مسئول هستیم و حتما از ما سوال می شود . حتی از جزئیات کارهای ما سوال می شود که چرا تو که می توانستی تبلیغ کنی و حقانیت شیعه را برسانی کوتاهی کردی . و ما خدا را شاکر هستیم که خداوند عالم بوسیله ائمه عالیترین مضامین و بهترین مراتب علمی را به ما رسانده است.
ایشان در پایان ضمن بیان ویژگی امام جواد(ع) به عنوان جوان ترین مبلغ دینی كه سی هزار مسئله فقهی را جواب داده اند، این امام را مایه افتخار دنیای اسلام ذكر و مبلغین را سربازان امام زمان(عج) دانستند و ضمن آرزوی موفقیت برای آنها تصریح كردند: من امیدوارم در این راه موفق باشید و خداوند هم شما را کمک می کند چون هدف شما خداست.
منبع : رسا