تبیان، دستیار زندگی
مدتی است فوتبال و البته فوتسال دارد روی خوشش را به ایران نشان می دهد. مدتی است از باخت و ناکامی و حذف خبری نیست و ملی پوشان ایرانی این 2 رشته حسابی می تازند و می درخشند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یکه تازی فوتبال ایران

مدتی است فوتبال و البته فوتسال دارد روی خوشش را به ایران نشان  می دهد. مدتی است از باخت و ناکامی و حذف خبری نیست و ملی پوشان ایرانی این 2 رشته حسابی  می تازند و  می درخشند.

بخش ورزشی تبیان - رضا رستگاری

جوانان

این روزها بیش از گذشته گوش هایمان به شنیدن موفقیت های فوتبالی عادت کرده است و تیم های فوتبال ملی و فوتسال توانسته اند در سطوح مختلف یکه تازی کنند .

استارت خوب تیم ملی در مقدماتی جام جهانی

استارت موفقیت های فوتبال کشورمان از پیروزی ایران مقابل قطر آغاز شد . جایی که شاگردان کی روش موفق شدند در اولین دیدار 3 امتیاز خانگی را به حساب خود واریز کنند . ادامه درخشش تیم ملی ایران و پیروزی های متوالی مقابل ازبکستان و کره جنوبی امیدواری های اهالی فوتبال را برای اولین صعود پیاپی ایران به جام جهانی بیش ازگذشته کرد .  چهارمین پیروزی متوالی ایران مقابل کره جنوبی باعث شد تا تیم ملی ایران پس از ماه ها در میان 30 تیم برتر جهان قرار بگیرند . ایران که ماه هاست تیم برتر آسیا محسوب می شود چند سالی می شود که به هیچ تیم آسیایی نباخته است.

فوتسال ایران همه را متحیر کرد

پس از شروع خوب تیم ملی بزرگسالان فوتبال کشورمان در مرحله نهایی انتخابی  جام جهانی 2018، تیم ملی فوتسال کشورمان نیز در مسابقات جام جهانی کلمبیا شاهکار کرد و نخستین مدال جهانی این رشته را برای ایران به ارمغان آورد. شاگردان ناظم الشریعه با کسب مقام سومی تاریخ ساز شدند تا پس از کسب مدال طلای قهرمانی آسیا گردن آویز جهانی برنز نیز بر سینه شان بدرخشد. شاهکار تیم ملی فوتسال جایی بود که آنها توانستند برزیل قهرمان 5 دوره جام جهانی را در خاک خودشان از پیش رو بردارند و همه را وادار به تحسین خود کنند .

صعود به جام جهانی نوجوانان ایران

همزمان با درخشش فوتسالیست های کشورمان ، نوجوانان فوتبالیست با صعود به فینال قهرمانی آسیا خنده و شادی را به فوتبال ایران هدیه دادند، هرچند ضربات پنالتی مانع از رسیدن نوجوانان به طلا شد اما نقره شان نیز ارزشمند و شادی آور بود. صعود به جام جهانی و کسب تجربه برای نوجوانان کشورمان می تواند در آینده به رشد و توسعه فوتبال کشورمان کمک کند .

جوانان ادامه سریال های موفقیت فوتبال

در ادامه سریال کامیابی های فوتبال و فوتسال، تیم ملی جوانان کشورمان هم به موفقیتی قابل توجه رسیده و موفق شده جواز حضور در جام جهانی جوانان را کسب کند. شاگردان امیر حسین پیروانی که در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در بحرین حضور دارند، پس از صعود از گروه شان دوشنبه شب در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ازبکستان رفتند و موفق شدند با 2 گل رضا جعفری ستاره جدید تیم ملی، ازبک ها را شکست داده و ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی جواز حضور در  جام جهانی جوانان در کره جنوبی را هم پس از 16 سال کسب کنند.

این موفقیت بزرگ جوانان ایران آن قدر قابل توجه بود که از شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تا سایت فیفا آن را به تیم ملی جوانان تبریک بگویند و پیام های تبریک داخلی نیز به سمت اردوی تیم ملی در منامه سرازیر شود. حالا شاگردان امیرحسین پیروانی باید خود را برای بازی حیثیتی با عربستان در مرحله نیمه نهایی آماده کنند و پنج شنبه به مصاف سعودی  ها بروند. دیداری حساس که پیروزی ایران در آن  می تواند زمینه ساز شکستن طلسم 40 ساله قهرمانی جوانان ایران در آسیا شود.