تبیان، دستیار زندگی
رهبر انقلاب : زادگاه داعش در ظاهر منطقه ی عربی است اما در واقع، دولت آمریکا و بعضی از دولت های اروپایی عامل اصلی پدید آمدن این حوادث هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آتش اختلافات و درگیری ها را فروبنشانید

رهبر انقلاب : "زادگاه داعش در ظاهر منطقه ی عربی است اما در واقع، دولت آمریکا و بعضی از دولت های اروپایی عامل اصلی پدید آمدن این حوادث هستند."

بخش سیاست تبیان

رهبر، رهبر انقلاب، بوسنی و هرزگوین، منطقه، عربی، آمریکا، دولت، داعش، جنایات داعش، اخبار داعش

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای باقر عزت بگوویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با تأکید بر لزوم مقابله با سیاست های آتش افروزانه و تروریسم پرور برخی دولت های غربی، خاطرنشان کردند: کشورهای مستقل باید با تحکیم روابط و اثر نپذیرفتن از سیاست های دولت های مستکبر، آتش اختلافات و درگیری ها را فروبنشانند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به موج تکفیر و تروریسم -که اکنون به اروپا نیز سرایت کرده و احتمالاً در آینده هم وضعیت بدتری را رقم خواهد زد- افزودند: زادگاه این پدیده در ظاهر منطقه ی عربی است اما در واقع، دولت آمریکا و بعضی از دولت های اروپایی عامل اصلی پدید آمدن این حوادث هستند.

وحدت اسلامی وظیفه ی همه ی مسلمانان است و تفرقه، موجب تضعیف جوامع اسلامی خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی، ائتلاف نظامیِ دولت های غربی علیه تروریسم را واقعی ندانستند و گفتند: اگرچه ممکن است این ائتلاف ها در مواردی با تروریست ها وارد جنگ نیز بشوند اما نه در عراق و نه در سوریه به دنبال ریشه کن کردن واقعی تروریسم نیستند و سیاست های بد و شرارت آمیز آنها، روزبه روز مشکلات بشریت را افزایش می دهد.

ایشان، علاج و درمان این وضعیت را در گروی فهم و شناخت عوامل بروز این مشکلات و وجود اراده برای حل آنها خواندند و در اشاره به یکی از عوامل بروز تروریسم افزودند: تحقیر جوانان مسلمان در برخی کشورهای ثروتمند و قدرتمند اروپایی، زمینه ای برای پیوستن آنان به گروه های منحرف تروریستی همچون داعش ایجاد می کند و این جوانان تحقیرشده در بازگشت به اروپا، دست به انفجار و کشتار می زنند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به سوابق روابط دوستانه ی ایران و بوسنی هرزگوین و دوران تلخ و سخت جنگ تحمیل شده بر مردم این کشور، خاطرنشان کردند: آرامش و امنیت، لازمه ی تحقق همه ی ارکان حیاتی یک ملت و رشد و شکوفایی آن است.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری خاطره ی سفر به بوسنی و هرزگوین در دوره ی ریاست جمهوری و استقبال گرم و صمیمی مردم از ایشان و همچنین با تجلیل از شخصیت مرحوم علی عزت بگوویچ رئیس جمهور فقید این کشور، افزودند: دولت جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری و ارتباطات با دولت بوسنی و هرزگوین در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و هماهنگی در مجامع جهانی، آمادگی کامل دارد.

این بیماری خطرناک حتی موجب حمله به مساجد و قتل افراد بی گناه شده است.

در این دیدار که آقای روحانی رئیس جمهوری نیز حضور داشت، آقای باقر عزت بگوویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با ابراز خرسندی از سفر به تهران، مذاکرات خود با مقامات کشورمان را موفق ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که روابط دوستانه ی دو کشور به همکاری های موثر اقتصادی و به نفع طرفین تبدیل شود.

آقای بگوویچ، سیاست بوسنی و هرزگوین را تحکیم و تقویت روابط با کشورهای مسلمان خواند و با اشاره به لزوم همکاری برای مقابله با خطر تروریسم، افزود: این بیماری خطرناک حتی موجب حمله به مساجد و قتل افراد بی گناه شده است که البته در بوسنی و هرزگوین همه ی شخصیت های برجسته، قاطعانه از تفکر تکفیری، اعلام برائت و با آن مقابله می کنند.

رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با ابراز تأسف از درگیری های فرقه ای در جوامع اسلامی، گفت: وحدت اسلامی وظیفه ی همه ی مسلمانان است و تفرقه، موجب تضعیف جوامع اسلامی خواهد شد.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری