تبیان، دستیار زندگی
سینما و تلویزیون هفته خبرسازی را پشت سر گذاشت؛ بازگشت صالح علا به تلویزیون، پخش سریال های تازه از شبکه های سیما و .... . اما خبر جدایی بهنوش طباطبایی و مهدی پاکدل و پخش ویدئویی از بهزاد فراهانی حاشیه هایی به دنبال داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنجال فراستی، فراهانی و طباطبایی

سینما و تلویزیون هفته خبرسازی را پشت سر گذاشت؛ بازگشت صالح علا به تلویزیون، پخش سریال های تازه از شبکه های سیما و .... . اما خبر جدایی بهنوش طباطبایی و مهدی پاکدل و پخش ویدئویی از بهزاد فراهانی حاشیه های زیادی به دنبال داشت.

گروه فرهنگ تبیان
عکس فرهنگ

سینما تلویزیون

ستاره های دهه نود
بازیگران ویترین فیلم های سینمایی هستند و یكی از عوامل مهم كشاندن قاطبه مخاطب به سالن. پس هر چه بازیگران تواناتر و محبوب تر باشند سالن سینما هم شلوغ تر می شود. وانگهی هنگامی كه تعداد بازیگران خوب بیشتر باشد، رقابت برای ماندن بیشتر است و كیفیت بازی ها احتمالا بالاتر می رود. در دهه نود وضع سینمای ما در معرفی بازیگران جدید به وضوح بهتر می شود.
رفتار غیر اخلاقی با طباطبایی و فراهانی    
 حاشیه سازی و موج سواری بر اخبار مربوط به زندگی خصوصی هنرمندان شاید در نگاه اول ابزاری باشد برای همراهی مخاطب و بالا رفتن آمار بازدید سایت های خبری اما آنچه در اینجا به خورد مخاطب داده می شود بی اخلاقی و رفتارهای زشتی است که به مرورحریم ها را از بین می برد. بهزاد فراهانی و بهنوش طباطبایی سوژه جدید موج سواری یک سایت خبری هستند که متأسفانه برخی رسانه های رسمی هم با آنها همراه شدند.
سیانور ؛عشق با طعم زهر
نگاهی به فیلم سیانور ساخته بهروز شعیبی که از هفته پیش به سینماها آمده است.
راز اخراج بازیگران جم
دلایل شکست پروژه جاه طلبانه شبکه جم چیست؟
آنالیز فراستی
ادبیات تند مسعود فراستی بار دیگر جنجال آفرید. در این گزارش ضمن مرور حواشی برنامه اخیر،رویه منتقد «هفت» در گفت و گو با علیرضا رئیسان ، تهیه كننده و كارگردان سینما به چالش كشیده شده است.
جان دوباره با صالح علا، ضیا و خانه پوشالی
تلویزیون بعد از پخش سریال های تکراری و بی رمق با پخش چند سریال و برنامه ترکیبی رونق دوباره می گیرد.

کتاب و ادبیات

پرونده یک جنایت در کتاب «دشت مشوش» (مصاحبه)
علیرضا رحیمی نژاد معتقد است: بازخوانی پرونده جنایت پاکدشت در یک کتاب، هشداری است برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه.
«گلستان یازدهم»، خاطراتی از زنان جنگ برای شناخت جنگ
کتاب جدید نویسنده «دختر شینا» روی پیشخوان کتاب فروشی ها قرار گرفت.
روس ها «من زنده ام» را می خوانند
پای پرفروش ترین کتاب سال 93 به روسیه باز شد و کتاب « من زنده ام» معصومه آباد به زبان روسی ترجمه شد. 
عشق و وحدت، حرف اول و آخر
رمان «رویای نیمه شب» مظفر سالاری، در مرکز تبادل کتاب نقد و بررسی شد.
ضیافت کتاب در پایتخت صربستان
شصت و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد افتتاح شد...

هنر

هنر در دوره ساسانی
دوران ساسانی، واپسین دوره شکوه در هنر ایران پیش از اسلام است که دستاوردهای این دوره نه تنها در هنر اسلامی باقی ماند بلکه به اروپا و چین نیز منتقل شد.
دیوارنگاری ساسانی و سنت تصویرگری 
از نقاشی های دوره ساسانی اثر کاملی باقی نمانده ولی می توان سنت تصویرسازی این دوره را از بعضی قطعات بازمانده از دیوارنگاری پیگیری کرد. 
تنبورنوازان برای صدیق تعریف می نوازند
گروه تنبورنوازان «فردوسی» در تازه ترین آلبوم صدیق تعریف خواننده سرشناس موسیقی ایرانی برای اولین بار در قالب ارکستر بزرگ تنبور حضور دارند.
"زابی واکا" نماد جام جهانی ٢٠١٨ 
یک گرگ به عنوان نماد رقابت های جام جهانی 2018 روسیه انتخاب شد. «یکاترینا بوچارووا» طراح این نماد گفت: در کشور روسیه خرسها در زمستان از جنگلها بیرون و به داخل شهرها می آیند. این موضوع شاید برای کسانی که به روسیه نیامده اند شبیه به لطیفه باشد.

پایداری

معلم تخریبچی
از معلم شهید «محمدتقی خوش خواهش» وصیت نامه ای به یادگار مانده است که حاوی نکاتی قابل توجه برای جامعه امروز است.
تلخ و شیرین جنگ تحمیلی
با «مسعود ملکی» از جانبازان جنگ تحمیلی که در عملیات «والفجر مقدماتی» حضور داشته و مجروح شده است به گفت و گو نشسته ایم تا از آن روزها برای مان بگوید.ملکی تاکید می کند باید به فکر جانبازانی بود که در این هوای آلوده نفس کشیدن برای شان دو چندان سخت است.  
شهدای گمنام در موتور جستجو
در خبرها آمده که به همت گروه تحقیق و تفحص شرایطی فراهم شده که در هرکجای ایران باشیم به راحتی می توانیم از طریق موتورهای جستجو گلزار شهدای گمنام را پیداکرده و به آن ها دسترسی داشته باشیم.
از اسارت تا اسارت یک فرشته
ملأ صالح قاری هم در اسارت ساواک رژیم پهلوی بوده و هم زندان های استخبارات عراق را تجربه کرده و در این کتاب خاطراتش را از آن روزها بیان کرده است.
غروب امروز خرمشهر سقوط می کند
حکایت موفقیت ها در تاریخ همواره خواستنی تر از بیان شکست هاست تا جایی که امروز همگی خرمشهر را با سوم خرداد می شناسیم اما حقیقت این است تا چهارم آبانی غروب نمی کرد در دل تاریخ سوم خردادی از دل آن طلوع نمی کرد.